Banica-szoros - Banica | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 16 fotó összesen. >>>
A körülbelül 250 m hosszú szoros nagyon látványos, hasonlít a Corcoaia-szoroshoz. A feltételezések szerint egy barlangjárat mennyezetének beszakadása révén keletkezett, majd a mészkőben az erozió nyomán alakultak ki a látványos karsztformák.
[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Merisori-hágó
2015.9.13. Copyright © 2015 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 65 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Boli-barlang - Banica
Boli-barlang - Banica (2015.9.13. - 20 kép) 0,68 km-re
A fő barlangjárat kiterjedése körülbelül 460 m, a bejárati portál 10 m magas és az alapjánál 20 m széles. A 60-as években a barlangon keresztülfolyó földalatti patak felett hidakat építettek.
Természetes kőhíd - Banica-kőbánya
Természetes kőhíd - Banica-kőbánya (2015.9.13. - 12 kép) 3,83 km-re
Bár a Banica-kőhíd a falun keresztülvezető úttól nincs messze, a vasútvonalon túl van, ezért megközelítése egy picit körülményes. A Kőbánya-utcán kerülhetünk a vasútvonal mögé, majd a kőbányától pár métert gyalog kell megtenni.
Sura Mare barlang - Kudzsiri-havasok
Sura Mare barlang - Kudzsiri-havasok (2008.9.25. - 60 kép) 15,5 km-re
Ponorici-Cioclovina cu Apa barlang - Kudzsiri-havasok
Ponorici-Cioclovina cu Apa barlang - Kudzsiri-havasok (2008.9.24. - 29 kép) 18,04 km-re
Nagy-Páring-csúcs
Nagy-Páring-csúcs (2020.8.30. - 16 kép) 21,62 km-re
Kecske-nyereg, Rudolfshütte - Kürzsa-csúcs - Sztojnica-csúcs - Gemanarea-csúcs - Mundra-csúcs (Nagy-Páring).
Királyok útja - Ranca üdülőhely
Királyok útja - Ranca üdülőhely (2011.8.14. - 16 kép) 28,26 km-re
Zejku-barlang - Retyezát-hegység
Zejku-barlang - Retyezát-hegység (2007.6.9. - 47 kép) 37,37 km-re
A Zejku-barlang a helybéliek által már régebbről ismert, egy Zejku nevű rabló nevét viseli, aki itt rejtőzködött. A legenda szerint bátor erdészek megrozsdásodott puskákat találtak a kürtő tetején, miután egy hatalmas fatörzset állítottak neki, annak megmászására.

Banica-szoros és Banica-természetes híd 0 km-re
Azt írják erről a helyről, hogy csak nagyon kevesen tudnak róla, de ez nem igaz. Valójában a legtöbb túrakedvelő ember hallott már róla, látott itt készített képeket, még ha nem is sikerült mindenkinek ide eljutni. Mivel már a csapból is ez ömlött, ezt reklámozták, én is már évek óta készültem ide eljutni.
Boli-barlang - Banica 0,68 km-re
A Boli-barlang Petrozsénytól 6 km-re, északra található, azon az úton, mely összeköti Hátszeg vidékét a Zsil völgyével. Itt halad át a Hunyad megye két részét összekötő vasútvonal, mely 66 kanyarral és 8 alagúttal rendelkezik.
Krivádiai-szoros 8,08 km-re
A Krivádiai-szoros a Banica községközponthoz tartozó Krivádia falu mellett található. Megközelítése körülményes, bejárása végig a patakmederben történik, a legszűkebb részén derékig érő vízben.

Banica-szoros 0 km-re
A körülbelül 250 m hosszú Banica-szoros a Merisori-hágó közelében található, nem messze a Boli-barlangtól. Nagyon látványos, hasonlít a Corcoaia-szoroshoz.
Pimpó-szikla 15,14 km-re. Csató János magashegyi túráján, 1872-ben, a Párengben, elsőként talál meg egy pimpó fajt.
Katolikus templom 33,84 km-re. Katolikus templom - Hátszeg
Pád-i eltűnt magyarok 45,83 km-re. Pád-i eltűnt magyarok
Lolája-nyereg 36,58 km-re. Lolája-nyereg, románul Saua Lolaia.
Zöld-tó 20,38 km-re. A 0,62 hektáros Zöld-tó a Sztojnica-csúcstól kelet-északkelet felé található.

• A mászáshoz még nőnünk kell, de annál jobban örvendtünk a megtalált kincsnek. Még visszatérünk majd kipróbálni a mászóutat is.
  • A templom kapuja sajnos zárva volt. A csatornát láttam, de elérhetetlen volt.
  • Ismerjuk mar regtol e szereny es csendes emlekmuvet, a Moldovaba vezeto forgalmas ut mellett.Talan e napon egy keveset az erdeklodes eloterebe is kerult.
  • Sajnos ezt a templomocskát az utóbbi időben többször is kirabolták. Most éjjel is elég jól ki van világítva.
  • Megtalaltuk, van egy erdekes emelkedo de amugy gyonyoru a taj.
  • Babbercivel eggyütt Petöfi Sandorrol a gyermekeinknek meseltünk.
  • A város szélén, fent a gerinczen, az Outward Boundhoz átereszkedőben ki lehet lépni a kápolnához. Szép kilátás van, EKE tábori előkészítő túrán voltunk, akkor rendben volt.
  • Megtaláltuk, szép a harangláb, és érdekes zuzmarabevonat is volt mindnenen. A Betlehemes báránykákat szabad simogatni?
  • Az előző bejegyzést megerősíthetem, valóban a Mohos és a Szent-Anna-tó emlékét idézte fel bennem. Akárcsak a Gálesi-tónál nagyon pontosak a koordináták.
  • Ahoz képest, hogy minden nap erre jövök hazafelé munkából, sok idő eltelt mire bejelenthetem ezt a megtalálást is. Általában mikor erre járok, nincs hely parkolni de most találtam egy helyet.
  • Már jártunk sokszor erre, imádom ezt a helyet. Gps nélkül kerestük, egyenest nekimentünk.
  • Minket is bosszantott, hogy nem tudtuk megkeresni ezt a ládát, azért rejtettük a másikat kivül. Örülünk, hogy örömet szerezhettünk.
  • Nem gondoltam volna, hogy egyáltalán be tudok jutni az iskola udvarára. Szerencsére az őr nem kekeckedett, csak csendesen megfigyelt.
  • Nem is tudtam erről a forrásról, pedig sokat jártam a környékén. Meglepő, hogy milyen bővizű a szárazság ellenére.
  • Bolyai líceumban szervezett, Bolyai tantárgyverseny, Teleki földrajz verseny. Amíg a diákok írtak, addig én keresgéltem és találtam is.
  • Kisse gondolkodoba ejtett vajon melyik falra is utal a megtalalast segito informacio. Na de vegul nem is volt nehez megtalalni, ugy gondolom elsonek, legalabbis a fuzet szerint mert nem volt benne meg bejegyzes.
  • Megtaláltuk.
  • Az Olt hídjával egyenesen szemben levő utcán mentünk ki az erdőbe. majd a házak után jobbra megtaláltuk az ösvényt, amely egészen a forrásig vezetett.
  • nem nagyon készítek fotókat. Szeretem megélni a pillanatot.
  • Elég sokáig kerestem, de aztán megkerült. Mindenkinek ajánlom Brassó városát megnézni.
  • Sikerült bejutni a templomba, ez külön öröm mindig számunkra. Szépek a feltárt és bemutatott kis freskók és a mennyezet is igen különleges.
  • Keves efajta varromnal maradtak meg ennyire epen a falak. Udv.
  • Jó nagy kapu.
  • Megtaláltuk, könnyen ment.
  • A szikla legszélén még nincs baj. A baj ott kezdődhet, amikor a fényképész még megtoldja a szikla szélét egy fél méterrel, és fényképezőgéppel eltakart szemmel ráhajol a szakadékra.
  • A lepkeház szép kívûlrõl. Sajnos most sem tudtuk megnézni, mivel csak május 10-tõl lesz nyitva.
  • Talaltam egy geotrekking ladat a Sugo-barlang melyen, a barlang rejtett reszeben, ahova konyokon kellett bemaszni. Hagytam benne egy papirzsebkendot a nevemmel, es bejegyeztem a nevemet a ladaban levo listaba.
  • Megtaláltam. Nagyon sokszor elmentem már a hegy mellett az úton, de nem gondoltam volna, hogy ilyen szép a kilátás.
  • Ez nem jött össze.
  • Mire bekapcsoltam a gps-t, addigra a többiek meg is találták, gps nélkül is. Vagy talán csak a kezdők szerencséje?
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsupinyászuvölgy (Pestera) 0,59 km-re, Banica (Banita) 3,8 km-re, Nagydilzsa (Dalja Mare) 4,64 km-re, Aninósza (Aninoasa) 4,7 km-re, Petrozsény (Petrosani) 5,65 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.