Caltun-patak zuhatagsora - Fogarasi-havasok | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 12 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Fogarasi-havasok
2013.8.3. Copyright © 2013 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8093 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Leszpez-tó - Fogarasi-havasok
Zerge-nyereg - Fogarasi-havasok
Zerge-nyereg - Fogarasi-havasok (2005.7.31. - 12 kép) 3,82 km-re

A hóborította Bilea-völgykatlan és a Transzfogaras télen - Felfelé 6,88 km-re
A Fogarasi-havasokat északról, a legkönnyebben a Transzfogarasi úton közelíthetjük meg. Ez az út csak a nyári hónapokban járható (teljes hosszában), de a Bilea-vízesés-teleptől kabinos drótkötélpályán is feljuthatunk egészen a Bilea-tóig.
Sztán völgye kanyon 23,85 km-re
A Sztán völgye a Vidraru-tó közelében, attól dél-nyugatra, a Fruntii- (ejtsd Frunci) hegységben található. Aki járt már a Hét Létra-vízesésnél, értékelni fogja ezt a kiépített kanyont.

Caltun-patak zuhatagsora 0 km-re
A Piscu Negru menedékháztól, az Őz-patak mentén, a kék háromszög jelzést követve juthatunk fel a Caltun-tóhoz. A Caltun és a Paltin forrása patakok összefolyásánál két szép zuhatagsort figyelhetünk meg.
Sárkánylik menedékhely 5,02 km-re. A Fogarasi havasok gerincen talalhato 2175 m magassagban, minden gerincvandor erinti csak lehet, hogy nem tudja.
Nárciszrét 44,9 km-re. A híres Nárcisz-mező (románul Poiana Narciselor és Dumbrava Vadului néven is ismert) tulajdonképpen egy 394 hektár kiterjedésű, nedves talajú, ritkás kocsányos tölgyes, amelynek tisztásait májusban ellepik a csillagos nárcisz fehér virágai.
Feleki-nyeregkapu 9,04 km-re. Feleki-nyeregkapu
Fiatalerdő 41,94 km-re. A Fiatalerdő (Dumbrava Sibiului, Junge Wald) Nagyszeben város közigazgatási területén található, a park régóta a helyiek kedvenc sétálóhelye.
Deubel-üregek 47,75 km-re. Deubel-üregek

• Babbercivel eggyütt Petöfi Sandorrol a gyermekeinknek meseltünk.
  • Tusványoskor annyian voltak itt, hogy akkor nem lehetett megkeresni, most viszont mivel senki sem volt a környéken rajtunk kívül, egyszerű volt a keresés.
  • Fáradt voltam, de egy kéthetes szünet után már nagyon hiányzott a túrázás. Még a szemerkélő eső se vette el a kedvemet, szerencsére közben jóra fordult az idő.
  • A Fekete-völgyön keresztül közelítettük meg a Sasok tavát. A főútról egy kicsit nehezen találtuk meg a letérőt a Fekete-völgyi menedekházig, onnantól viszont már nagyon jól jelzett, piros sáv turista jelzés vezet a Szelek kapujáig.
  • Jo moka volt :) A talalkozo alkalmaval egyikunk rejtette, a tobbiek pedig megkerestek.
  • Egy 60 éves bácsi kívánta, hogy a 60 éves felesége legyen legalább 20 évvel fiatalabb mint ő. És a bácsi hirtelen 80 éves lett.
  • Megtaláltuk, miután Áron_bv-nak drukkoltunk, a Cenken rendezett félmaratonon. Csodálatos a kilátás fentről, kár hogy nincs már szobor.
  • A Püspöki palótának van 365 ablaka. Ha beírod a keresőbe (Püspöki palóta Nagyvárad), nezd a wikipédia oldalat.
  • Ismet megmartoztunk a sos vizben, hatha tartosabbak leszunk.
  • A függőhídtól délre is, korulbelul 200 méterre, van egy ugyanolyan áteresz a vasút alatt, csak más a számozása. Belül itt is van egy naptár.
  • Ilyen csak itt letezik.
  • De majd legközelebb. Kicsit gondba voltunk, hogy hogy lehet átjutni az állomásra, de aztán egyszerűen felmentünk a vasúti hídra és átsétáltunk rajta.
  • Meglett, csodás a környék.
  • Helyesebben, már mi is ott tartottunk, hogy feladjuk. Max 10-15 percet töltöttünk minden állomásnál, de ezt a bereckit azt hittem nem találjuk.
  • Megtaláltuk. Buldog, meg kuvasz, meg mindenféle kutyákok őrizték, de odébbálltak.
  • Sok Boldog Szülinapot. Jó lett volna, elfértünk volna, a tortát hoztam volna.
  • Meglett vasárnap, az istentisztelet előtt. Megnéztük a környező hegyeket, és a közeledő esőfelhőket.
  • Én is pontosan így vagyok vele. Várom a medvét, készítem a fényképezőgépet, aztán nem hajlandó lencse elé kerülni.
  • Fél óra gyaloglás után értünk fel a romokhoz. A háttérben még havasak hegyek.
  • Megtaláltuk ezt a ládát.
  • A bánya után kerestem meg ezt a ládát. Ez is megvan.
  • Egy esküvöt lattunk. Erdekes var, meg a sztori is.
  • Sötétben, ködben és szitáló esőben a legizgalmasabb keresgélni egy temetőben. Igazából nem is keresgélés volt, hanem egyből megtalálás, a nagyon pontos leírásnak köszönhetően.
  • Amelyet en is, meg Acatius is elfelejtettunk bejelenteni. Udv.
  • Köszönjük a rejtést.
  • Nem volt szerencsénk, nem tudtunk bejutni. A víz csordogál, a kapu zárva.
  • Második alkalomra sikerült megtalálni. Mármint a lépcsőket.
  • Ebben a borús, esős időben sokan nem sétálgattak itt, így könnyen ment a keresés.
  • En nyitva talaltam a bal oldali ajtot. Sajnos nem vettem eszre, hogy cseles a zar, szivesen megprobaltam volna bezarni/kinyitani.
  • A nagy ho utan, mostmar nagy kanikulaban es csodalatos kornyezetben konnyen megtalaltam.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Kercisóra (Cartisoara) 16,87 km-re, Felsőárpás (Arpasu de Sus) 17,76 km-re, Felsőporumbák (Porumbacu de Sus) 18,09 km-re, Kisvist (Vistisoara) 18,52 km-re, Viktóriaváros (Victoria) 19,11 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.