Bagolyvár - Görbepataka, Gyimes | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 15 fotó összesen. >>>
Görbepataka település Bagolyvár elnevezésű csodálatos sziklaképződménye, impozáns sziklacsúcsa, a második világháború idején fontos stratégiai szerepet töltött be. Jeles ünnepek estéin őrtüzek világítják be innen a völgyet.
[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Gyimesek
2009.6.21. Copyright © 2009 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Pogány-havas - Szép-havas
Pogány-havas - Szép-havas (2009.6.21. - 24 kép) 5,1 km-re
Kondra kereszt - Hármaskő
Kondra kereszt - Hármaskő (2009.7.4. - 24 kép) 5,57 km-re
A Hármaskő a Csíki-havasok északi részében, a Kondra-kereszt turisztikai csomópontjától délkeletre található. Egy hármas tagozódású, triászkori dolomitmészkőből álló sziklaszirt, mely őskori kristályos alapkőzeten áll.
Gyimesi-hágó - Pogány-havas
Gyimesi-hágó - Pogány-havas (2009.6.21. - 16 kép) 7,88 km-re
A Pogány-havas tetejére várat helyez a néphagyomány. Ennek ma nyomai sem fedezhetők fel.
Bükkloka, Piposz tanya, a Tatros forrásai
Bükkloka, Piposz tanya, a Tatros forrásai (2011.9.6. - 10 kép) 10,77 km-re
Szépvízi víztároló - Szénás út
Szépvízi víztároló - Szénás út (2012.3.7. - 10 kép) 11,02 km-re
Jávárdi völgye - Gyimesek
Jávárdi völgye - Gyimesek (2003.12.14. - 12 kép) 12,31 km-re

Ski Gyimes sípálya - Gyimesfelsőlok 1,56 km-re
A Ski Gyimes sípálya Gyimesfelsőlokon található, közvetlenül az főút mellett. 800 m hosszú, a szintkülönbség 160 m. Egy tányéros és egy csákányos felvonó visz fel 1060 m tengerszint feletti magasságba.
Gyimesi jegenyefenyők - Ilia-tető 14,44 km-re
A Gyimesek egyik kevésbé ismert látványossága a két óriás méretű közönséges jegenyefenyő. Magasságuk 42 m, átmérőjük mellmagasságban 110 cm, illetve 130 cm, becsült életkoruk 200-250 év.
Séta Csíksomlyóról a Nagysomlyó kilátójához, télen 20,21 km-re
Az első próbálkozásom sportkamerával.

Bagolyvár 0 km-re
Görbepataka település Bagolyvár elnevezésű csodálatos sziklaképződménye, impozáns sziklacsúcsa a második világháború idején fontos stratégiai szerepet töltött be. Jeles ünnepek estéin őrtüzek világítják be innen a völgyet.
Ismeretlen magyar honvéd sírja 10,43 km-re. Ismeretlen magyar honvéd sírja.
Itatóvályú 49,21 km-re. Oroszhegy központjától északra 5 km-re Székelyszentkirály nyári szállásaként a 947 méter magas Kövesdomb oldalában alakult ki a századfordulón Üknyéd.
Hősök keresztje 14,67 km-re. Hősök keresztje - Kóstelek
Márton Áron Gimnázium Csíkszereda 21,73 km-re. A Márton Áron Gimnázium Csíkszereda legimpozánsabb épülete, a Szék útja és a hajdani Rákóczi utca (ma Márton Áron utca) találkozásának közelében található, szecessziós stílusban épült 1909 és 1911 között.
Tanyavilág 23,43 km-re. Csobános Hargita és Bákó megye határán kettészakított falu.

• A megadott helyen, a megadott koordinátáknál találtunk egy geoládát.
  • A Bornemissza-kastély után ez volt a következő megállónk. A park kellemes pihenésre adott lehetőséget, de ledöbbentő, hogy mennyire nem tisztelik a helybéliek ezt a helyet, amire a rongálások nyoma utal.
  • Az öreg tróger csárdájaPoklondfalva, Csíkszentkirály, Hargita megye.S
  • Mágnesesre számítottam, de látom ez nem feltétlenül szükséges.
  • Érdemes meglátogatni, egy szimpatikus kicsi templom, s még nyitva is volt. Levi.
  • Befalazva sajnos.
  • A tanösvényt bejártuk, s ez a hely volt érte az ajándék. Szép hely, szép kilátás.
  • A Zetelaki-gátnál voltam. A gátról természetesen a víztározót is láttam.
  • Nagyon ötletes, jól előkészített rejtés. Rálátni innen a szejkefürdői borvízforrásra is.
  • Nőstény medvének és nemrég született bocsainak kerítettek el egy erdős részt Homoródfürdőn. Az esetlegesen arra tévedő természetjárók testi épségének védelme érdekében.
  • Sajnos ilyesmi nem volt a csomagban.
  • Bent is szép, érdemes meglátogatni. A színpompás lepkék sajnos csak 4 hétig élnek, és télen nem is szeretik errefelé.
  • Megtalaltuk, a lany tenyleg mutatta az iranyt, viszont undorito a tragar szoveg, ami kretaval oda volt irva.
  • Pedig elõrejeleztem a túrázás listán, hogy készülünk erre. Sajnálom, hogy nem kérdeztél rá, hogy mikor megyünk.
  • Megtaláltam ezt a kis, jól eldugott "ládát". Érdemes felkészülni egy találat utáni kézmosásra.
  • Kellemes kis tura.
  • Kérem az új koordinátákat, hogy kijavítsam a jelenlegit.
  • Nem is tudtam erről a forrásról, pedig sokat jártam a környékén. Meglepő, hogy milyen bővizű a szárazság ellenére.
  • Megkerestem az emlékművet, csak ládát nem rejtettem el ott. Eléggé mostoha körülmények között található.
  • Nehezen tudtunk megválni a pompás tőzike rétektől, soha nem találtuk még ilyen csúcsnyílásban, pedig minden tavasszal felkeressük a tavasz hírnökeit, tőzike, hóvirág, tavaszi kikerics, mindez egy helyen. Ebédlőnek a Tündér-forrás padját választottuk.
  • Még jó, hogy az ünnepélyes átadás előtt kipróbáltam a Létrákat, ingyen, nem én voltam a mínőségi ellenőr, csupán a kíváncsiságom hajtott, valóban borsos a belépőjegy, azaz a fellépőjegy. Kifizeted és kérdezed, hol a felvonó, csak akkor jössz rá, hogy ez a Zsír új Hét Létra.
  • Felkapaszkodtunk a tetőre, kicsodálkoztuk magunkat, és kerestünk, kutattunk de a tető alatt semmit sem találtunk. Panoráma meseszép, az idő tízes.
  • Szerencsére a harangozónő ráért, így egy szép élményben volt részem. Kár, hogy a várfal kezd tönkremenni, de úgymondják, hogy lehet lesz pénz renováltatni.
  • Megtalaltuk Aronekkal. Jo, de forgalmas hely.
  • De nem biztos, hogy sikerül.
  • Ez egy nagyon szep haranglab, mint latom megvan a sulya is a tortenelemben. Mifelenk is vannak ilyen haranglabak, peldaul Sepsikalnokon ketto is.
  • Tényleg így működik, hogy másodszorra, és nappal lehet megtalálni. Végigolvastam minden bejegyzést, minden segítséget, de végül csak a "nem kell feladni" segített.
  • Ahogy a hidat eszrevettuk, akkor mar konnyunek gondoltuk, de megsem lett az.
  • Alig rejtette el a nagyfőnök, már meg is találtuk :).
  • Valld be őszintén, hány órát kerestétek?
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Görbepataka (Valea Garbea) 0,66 km-re, Gyimesfelsőlok (Lunca de Sus) 0,76 km-re, Nyíresalja (Paltinis-Ciuc) 1,64 km-re, Ugrapataka (Valea Ugra) 2,13 km-re, Sötétpatak (Valea Intunecoasa) 2,98 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.