A Nagy-Hagymás üregei - Hagymás-hegység | Képek

65052204352
Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 21 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Hagymás-hegység
2004.8.30. Copyright © 2004 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 65 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Nagy-Hagymás - Hagymás-hegység
Nagy-Hagymás - Hagymás-hegység (2006.5.13. - 24 kép) 0,31 km-re
Nagy-Hagymás - Hagymás-hegység (2004.4.16. - 23 kép) 0,31 km-re
Kicsi-Bitka - Hagymás-hegység
Kicsi-Bitka - Hagymás-hegység (2005.4.5. - 15 kép) 1,84 km-re
(2005-04-05, 2005-05-01)
Kicsi-vész teteje - Hagymás-hegység
Kicsi-vész teteje - Hagymás-hegység (2014.11.27. - 18 kép) 1,85 km-re
Kicsi-vész teteje alatti zsomboly 2004-09-02, 2014-11-27.
Nagy-Teleki-zsomboly 1152/3 - Hagymás-hegység
Nagy-Teleki-zsomboly 1152/3 - Hagymás-hegység (2014.11.27. - 12 kép) 2,18 km-re
A Nagy-Teleki-zsomboly a Nagy-Telek-csúcs észak - észak-keleti oldalában található 1600 m magasságban. A barlang összhossza 57 m, a legnagyobb mélysége pedig 40 m.
Vigyázókő és az Egyeskő márciusban
Vigyázókő és az Egyeskő márciusban (2012.3.25. - 18 kép) 2,45 km-re
Egyeskő - Hagymás-hegység
Egyeskő - Hagymás-hegység (2003.12.20. - 9 kép) 2,45 km-re

Gyimesi jegenyefenyők - Ilia-tető 9,86 km-re
A Gyimesek egyik kevésbé ismert látványossága a két óriás méretű közönséges jegenyefenyő. Magasságuk 42 m, átmérőjük mellmagasságban 110 cm, illetve 130 cm, becsült életkoruk 200-250 év.
Wild Ferenc vasalt mászóút - Kis-Cohárd 10,75 km-re
Amíg első alkalommal többnyire sötétben másztam meg az új vasalt mászóutat, most sikerült nappal bejárni. De így is lekéstem pár perccel a naplementét.
Wild Ferenc-emlékút - Kis-Cohárd 10,77 km-re
Az elmúlt napokban a csapból is ez a hír folyt, végre elkészült és felavatták a Kis-Cohárd délnyugati falán kiépített vasalt mászóutat. Az új útvonal a Wild Ferenc-emlékút nevet kapta, az egykori hegyimentőről, szakíróról, a gyergyószentmiklósi hegyimentő egyesület egyik alapítójáról.

Nagyhagymás-csúcs 0,31 km-re
A Hagymás hegység legmagasabb csúcsa, ahonan tiszta időben páratlan a kilátás a környező hegyekre.
Kerek-kő 7,43 km-re. A Kerek-kő a Hagymás-hegység vonulatának egyik legimpozánsabb sziklaóriása.
Keresztelő Szent János-kereszt 47,98 km-re. Kirulyfürdőn, a volt diáktábor területén, a Főkút-forrás közelében, attól délre, egy fedett keresztet találunk, amelyet 2009-ben állítottak Keresztelő Szent János tiszteletére.
Alagút-bükkfa 46,94 km-re. Máréfalva keleti kijárata közeléből egy aszfaltút ágazik ki, mely a Patakvölgyében, a Fenyéd vize mentén halad előbb kelet, majd észak-kelet felé.
Felső-szoros 6,98 km-re. Kisbékás szórványtelepülés területén két szép mészkő szurdok található.
Urusos-kút 47,68 km-re. Hajdanán Oroszhegy falunak híres búcsújáróhelye volt, a falutól északra elterülő Kápolna mező nevű helyen, melynek közelében a hagyomány szerint csodás gyógyulások történtek.

• Történelmünk fontos eseményeinek egyik helyszíne, jól esik hogy nincs elhanyagolva, nagyon jó állapotban van. Elég félreeső helyszínen van, ezért valószínü, hogy nem keresik fel nagyon sokan, de miután belenéztem az egykori kohóba, az az érzésem, hogy olyanok is látogatják, akik nem kellene.
  • Az északi láda leszedését követően találtuk meg a déli ládát. Jó ötlet volt ide hagyományos ládát telepíteni.
  • Az egyik legendas varromom az almaimban. Hazafele a Csernabol osztan ezt is megtalaltuk.
  • Adós maradtam még egy információval. Az első reakcióm nekem is az volt, hogy kell legyen egy rés, amin be lehet jutni a kilátó belsejébe, kerülgettem is eleget, de sajnos nem találtam.
  • Ha mar ott az ember akkor nagyon konnyu megtalalni, mert egyetlen egy kortefa van az egesz templomkertben.
  • Virágos völgyben haladtunk, míg nem elértük a régi illetve az új völgyhidat. Egyet sétáltunk a hídon a Gyímesek fele.
  • Elsőnek találtam meg, a közelében lakom.
  • Amikor a bunkert kerestem, az elején én is a domb tetejére gondoltam. Fel sem merült bennem, hogy esetleg több bunker is van.
  • Szép hely itt fent, csak olyan sok fát kivágtak.
  • Bár sokat kellett várni, mire a keresetlen szemek más felé fordultak. Köszönjük a lehetőséget.
  • Én is szénaszoborként találtam leírást róla a neten, de valószínűleg helytelenül használják. A széna a még zölden kaszált, és megszárított növény, leggyakrabban fű.
  • Nem hagyhattam ki az ajándék learatását. Köszönöm.
  • Február közepén én is jégsztalagmitokat csodálni indultam a Vargyas-szorosba. Aki tél végén érkezik ide, méter magasságú, jégből képződött cseppköveket figyelhet meg a homoródalmási Nagy-barlang Csudáló-kő sziklafalában tátongó bejárati részében.
  • Elég körülményes volt megtalálni a helyet, jó nagyot kell kerülni a sok bekerített magánterület miatt. A forrás nem igazán használható, bár ki van jelölve az oda vezető ösvény, és információs táblát is helyeztek ki a víz összetételéről.
  • Kicsi fejtörésbe került kitalálni melyik jobbik is a jobb, de sikerült. Egyszer talán több időnk lesz a lesből a madarakat nézegetni estefelé vagy hajnalban.
  • Köszi Gábor a citromost, jól fog esni. A szerelmedet, mármint a Királykőt, meg kell oszd velem.
  • Megtaláltuk aegy séta alkalmával.
  • Útban a vizeséshez kitértünk a sziklához is. Szikla körül vágtér, térdig jártunk a csapok között, és nyakig a sásban.
  • Örülök, hogy van újabb ismerős kincskereső. Írjatok majd emailt, hogy tudjam azonosítani a volt iskolatársamat.
  • Március utolsó hétvégéjén, Madarasi-Hargitai sítábor keretén belül, egy nagyszerû pénteki sízés után. A változatosság kedvéért, szombaton elhatároztam, hogy túrázni megyek.
  • Külön érdekessége, hogy nincs tornya, egy kis faharangláb van mellette. A lépcsők mellett régi sírkövek vannak beépítve.
  • Kellemes túrázás alkalmából megkerestük ezt a csodás helyet is. Köszönjük a rejtést.
  • Hihetetlen, hogy fél méter miatt nem találtam meg.
  • Már az Alsó-Sólyomkõrõl nézegettük a láthatáron a Nagy-Murgó kerek hegyét. A szomszéd Kovászna megyében felszik, elhelyezkedése alapján inkább a Baróti-hegységhez tartozik, de szerkezet és keletkezés szerint a Keleti-Kárpátok vulkanikus vonulatának déli hegycsúcsa.
  • A helye az meg van.
  • Szatmárra látogattunk, barátaink gyerekei hívtak lagziba. A templomból gyalogosan sétáltunk át a bulizóhelyre.
  • Boszorkánykonyha PizzázóErdőszentgyörgy, Maros megye.S
  • Ez a nap azt hiszem a maszkalase. Mert itt is kellett egy picit, de ez is meglett.
  • A Vargyas-szorosi tura vege fele mar feligmeddig sotetben baktattunk az auto fele. Konnyen ki lehet szurni a hatalmas fat az erdoben.
  • A történet viszont tetszett, no és persze az erdő alján kis panoráma is akadt a fürkész szemeknek.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Trei Fantani 3,92 km-re, Balánbánya (Balan) 5,23 km-re, Kovácspéter (Covacipeter) 6,67 km-re, Huisurez 9,39 km-re, Gyimesközéplok (Puntea Lupului) 9,58 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.