Rejtett sziklakapu az út felett - Mehádiai-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 12 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Mehádiai-hegység
2013.5.2. Copyright © 2013 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Ramnuta Mare vízesései - Mehádiai-hegység
Isten hídja, Ponoarele
Isten hídja, Ponoarele (2013.5.2. - 18 kép) 15,42 km-re

Corcoaia-szurdokvölgy - Hegyi-Zsíl 11,56 km-re
A Corcoaia-szoros a Cserna-völgyének az egyik legszebb látnivalója. Ide kocsival is el lehet jutni, Herkulesfürdőtől 43 km-re van, ebből körülbelül 17 km poros, kavicsos út. A szurdokvölgy látványos része viszonylag rövid, körülbelül 300 m.
Zergebak-tó, Zárt Kapuk - Retyezát hegység 43,94 km-re
A Retyezát-hegység legkülönlegesebb gerincösvénye a Zárt Kapuk.
Az ógerlistyei vízimalmok - Rudaria-patak völgye 44,3 km-re
Többnyire esőben, esernyő alatt filmezve látogattam meg a Rudaria-patak szurdokvölgyében található, huszonkét, fából készült vízszintes vízimalmot. Néhányat ma is használnak. 1874-ben még ötven ilyen malom működött a völgyben.

Rejtett sziklakapu 0 km-re
Rejtett sziklakapu a Cserna felett
Csomfu-tó 43,1 km-re. Csomfu-tó
Vízimalmok 26,37 km-re. Mehadika, 1911 és 1918 között Kismiháld, község a Bánságban, Krassó-Szörény megyében, Orsovától 46 km-re észak–északnyugatra, a Szörényi-Érchegység egyik patakvölgyében fekszik.
Jorgován köve-csúcs 32,13 km-re. Jorgován köve-csúcs, románul Varful Piatra Iorgovanului.
Őslénytani lelőhely 26,14 km-re. Kiskirálymező őslénytani lelőhelye Bélajablánc község területén található, védelem alatt álló terület.
Isten hídja 15,42 km-re. Az Isten hídja, a legnagyobb természetes híd Romániában, és a második legnagyobb Európában.

• Csíkzsögöd, török eredetü, jelentése "Zögörtdü = szegény, szűkölködő". Második alkalommal szaladok neki, hogy a templom udvarba bejussak.
  • Nagyot nevettem :-).
  • Érdemes rákattintani a ládaoldalon, a gugli-térképre mutató hivatkozásra.
  • Ezeknél a zsombolyoknál sajnáltam, hogy nem voltunk többen és kötelekkel felszerelve, mert le tudtam volna ereszkedni, vagy legalább is probálkoztunk volna.
  • A múzeum előtti fasor egyik fájának odvában bukkantunk rá.
  • Koszonhetoen a pontos koordinataknak minden segitseg nelkul ra talaltam. Szo szerint majdnem beleleptem a "kupube" annyira elbujt a suru fuben.
  • Csak egy szétolvadt kék kupakot, bűzt és förtelmes szemetet találtunk a helyszínen. Húztunk, de gyorsan.
  • Ez egy konnyu lada volt.
  • 4 emberkére volt szükség, hogy körbe öleljük a nagy zádokfát. A templom belülről leírhatatlan, a plafon, a torony, gyönyörű.
  • Megkaptam, kicsit nedves, de a helyén van.
  • Nalam mukodik. Ezt a helyet meg nem latogattam meg, de ez is sorra kerul majd.
  • Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy ez az egész így alakult.
  • 2 napja lett meg, Domokos Istivel. Hat igen, GPS nelkul kicsit nehez.
  • Seb látható, de az öreg hárs nem sinylette meg a dolgokat. Templom és környéke megint ápolt, remélhetőleg igy is marad.
  • Na, ez aztán tényleg szépen meg van csinálva. Az idevezető utat Kaca felől nem ajánlom, egyrészt eléggé rossz, másrészt meg sok útelágazásnál semmi tábla.
  • Egy delutani seta, majd egy kis kereses, es megvan a lada. Nem teljesen szabalyosan kerstuk, mert nem mukodott a GPS-unk, es inkabb a leirasok alapjan talaltuk meg.
  • Könnyen meglett a sokágú fa, a zacskó szabadon volt, rátettünk egy követ.
  • Mind a túrán, mind az azt követő öblögetésen. A másnapi barlanglátogatás is érdekel.
  • Már megint az Óvárhely melletti tölgyerdőben jártunk, kockás liliomokat nézni, fotózni. Hazafelé erre jöttünk.
  • Egy bicós túra közepén áltunk meg, hogy megkeressük. Nagyon ötletes a rejtés.
  • Nekem is kedvencz likam a Szolcsvai búvópatak. Itt kezdődőtt a barlangász "karrierem" :-), és egyszer a végéig is eljutottunk.
  • Szerintem az a legbiztosabb, ha értük mész, és szép ügyesen, kézenfogva, hazahozod őket. Mert még képesek lennének elcsángálni.
  • Pedig úgy örültem, hogy megnézzük élőben is a híres fát, amire annyit szavaztam :) A hely egyértelműnek tűnt, apró kövek és cserépdarabok jelezték, hol lehetett a láda. Kár.
  • De el AKART lenni rejtve (vajon hova?), másképp nem beszélhetnénk most róla.
  • Többször is voltam a Fogarasi havasokban gyalog, utoljára egy óriási vihar kergetett le a Bilea-tótól. Azóta is vágyom ide vissza.
  • Hűha, ez igen. Versenyeztetek a medvével, hogy ki találja meg hamarabb?
  • Mar 2012-ben megtaláltuk. ;-) Szep park, köszi.
  • Ez volt az első mágneses találatom. Jó ötlet.
  • Bemenni ebbe sem tudtam, de felmentem az egyik toronyba, mivel a tetőjavító munkások is ott közlekedtek. Sikerült a harang fölé jutnom, vigyázni kell, mert az utolsó két lépcső feljáró nem a legszélesebb, s ellenzős fejfedő használata sem ajánlott.
  • Lehet hogy a fenegyerekek vaskezűek? A mi GPS-ünk is forgolódott saját tengelye körül.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Cáca (Tatu) 3,37 km-re, Szkerisóra (Scarisoara) 4,93 km-re, Godeanu 5,62 km-re, Inelec (Inelet) 6,24 km-re, Cracu Mare 7,88 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.