Középöv - Királykő-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 114 fotó összesen. >>>
Calinet-szakadékvölgy - Termopile - Anghelide.
[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Királykő-hegység
2009.8.27. Copyright © 2009 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Északi gerinc - Királykő-hegység
Északi gerinc - Királykő-hegység (2003.8.22. - 11 kép) 0,91 km-re
Deubel útja - Királykő-hegység
Deubel útja - Királykő-hegység (2005.9.5. - 36 kép) 1,97 km-re
Plaiul Foii - Deubel üregek - Grind nyereg.
Királykő válla - Királykő-hegység
Királykő válla - Királykő-hegység (2005.9.11. - 36 kép) 2,77 km-re
Déli gerinc - Királykő-hegység
Déli gerinc - Királykő-hegység (2005.6.13. - 42 kép) 3,2 km-re
Macska-szoros - Curmatura-menedékház
Macska-szoros - Curmatura-menedékház (2013.11.23. - 20 kép) 3,23 km-re
Macska-szoros - Szoros-patak völgye - Curmatura-menedékház - Hasadék-nyereg.
Királykő Tornya - Királykő-hegység
Királykő Tornya - Királykő-hegység (2005.9.17. - 15 kép) 3,27 km-re
Határ-szakadékvölgy - Királykő Tornya.

Barcarozsnyó - Őslénypark 20,84 km-re
2015 június 12-én nyílt meg Barcarozsnyón a térség egyik legnagyobb őslényparkja, ahol 45 életnagyságú dinoszauruszt láthatunk. A létesítmény közvetlenül a barcarozsnyói vár mellett található, mely az egyik legépebben megmaradt erdélyi szász parasztvár.
Rozsnyói-szoros - Kis vasalt mászóút 23,54 km-re
Az elmúlt napokban ott is havazott, így téli körülmények között másztam meg a Rozsnyói-szoros két vasalt mászóútját. Amíg a nagy, extrém nehézségű via ferráta alsó része száraz volt, a felső felében már hófoltok és jégcsapok voltak.
Rozsnyói-szoros - Nagy via ferrata 23,57 km-re
Kelet-Európa, illetve Románia legveszélyesebb, egyben egyik legszebb vasalt útvonala a Rozsnyói-szorosban található, a Keresztény-havasban, Barcarozsnyó közelében.

Thermopüla-átjáró 0,01 km-re
A Thermopüla-átjáró a Királykő-hegységben, a Középöv ösvényén található. A Plaiul Foii menedékháztól indulva, a Hidak-völgye az egyik legrövidebb út, amely az említett sziklanyeregre kiérve, kivezet a hegység derekánál, északkelet-délnyugat irányban húzódó, jelzetlen ösvényre.
Serbán malma 28,14 km-re. Egyike azon malmoknak, amelyek a napjainkig fennmaradtak, a Salamon-kőnél épült egykori turistaház mögött, amit sokan még vengéglőként láthattak működni.
Álom-csúcs 30,61 km-re. Álom-csúcs, románul Varful Somnului.
Diákemlékmű 41,82 km-re. Barcaföldvár egyik, csak kevesek által ismert látnivalója, a Diákemlékmű.
Stanciu barlangja 4,25 km-re. Stanciu barlangja
Erdeifenyők között 38,27 km-re. Barcaszentpéter és Hermány közötti dombon, a rezervátum táblájától, ami ismerteti az itt fellelhető érdekességeket - tavaszi hérics, törpemandula, vadjácint, stb, a most viruló árvalányhajas réten felsétálsz az erdeifenyők közé.

• Meg kellett várjam amig kiürült a park melletti terasz. Azután már be lehetett mászni a bokorba.
  • Véletlenül bukkantunk rá, és nagyon kellemes meglepetés volt, valóságos elrejtett kincset találtunk érzés. így találtunk rá a játékra is.
  • Ugy emlekeztem,hogy bejelentkeztunk a talan jovunk, de vegul is tenyleg nem jelent meg sehol. Igaz masok sem jelentek meg sehol, kivetel a Nem.
  • Bent is szép, érdemes meglátogatni. A színpompás lepkék sajnos csak 4 hétig élnek, és télen nem is szeretik errefelé.
  • Varjuk a reszleteket.
  • Megtalaltuk, miutan a juhaszkutyak kiugattak magukat es odebballtak. Szerencse.
  • Szép a hely és a fürdő szépen felújitva. Nem fürödtem ott kis korom óta, majd jövöre hátha sikerül.
  • Nem hisszük el, lássuk a képeket. De ha igaz, amit mesélsz, akkor veled vigyázni kell.
  • Jó horgászhelyek vannak itt.
  • Mar messzirol lehet latni a domb tetejen levo kopjafat. Csak hirbol lehet tuudni hogy ott valamikor temeto volt, a kopjafan kivul semmi nem utal ra.
  • Bereckből hazafele tartva. Pont akkor robogott át a berecki gyors a földváron.
  • Megtaláltuk agyag ide vagy oda. Innen is szép a kilátás, csak ködös most sajna.
  • Épp az utolsó pillanatban sikerült bemennünk a templomba. A pap már ment volna valamerre, de visszafordult s beengedett a templomba.
  • Szép időben jártuk körbe a fürdőt. A medence leeresztve, sehol egy napozó vendég.
  • Láttam, hogy ezt mindenki könnyen megtalálta. Én negyedszer jöttem vissza.
  • Megtaláltuk barátommal, a nagy havazás és 25-3o cm-es hó ellenére. Köszönöm a rejtést.
  • Mar 2012-ben megtaláltuk. ;-) Szep park, köszi.
  • Nem tudunk részt venni.
  • Elhoztuk Blinky Doggyt, aki egy vilag koruli utra indult, es betettunk egy darab sot.
  • Lemaradtunk az első bejegyzésről. :(( De nem baj.
  • Igaz elöször rossz helyen néztem, de végül is meglett.
  • Az Omul-csúcsról ereszkedtünk le, és mielőtt "hazafele" vettük volna az irányt, felkerestük a Török mecsetet. Egy teljesen más geologiai formáció, a Jurassic korból visszamaradt sziklacsuszamlás nyomán kialakult képződmény, amely csak akkor tárja fel magát, ha vesszük a fáradságot, és teljes valóságában megkerüljük.
  • A frissen lehullt, napsütésben csillogó rozsdaszőnyeg mindent megtett, hogy ne a cél felé, hanem a völgybe szállítson vissza. A homokóra közben pergett.
  • Jó lenne, ha összejönne. Megígérni nem tudom még, de talán számomra alkalmas lenne március 21-22 vagy március 28-29.
  • Egyáltalán nem látom értelmét, hogy a kerítés zárva van. S azon is meglepődtem, hogy a templom is zárva volt, csak az előtérbe lehetett bemenni.
  • Megtaláltuk miután körbesétáltuk a kőbányát. Meglepett az Őrkő alatti megalopolisz.
  • Amikor ide a szomszédba jártam iskolába (1986-1990) még működött a vendéglő, és sok minden másképp volt. Nem sírom vissza a rendszert, de úgy érzem,hogy sok érték silányult el.
  • Meg 2020-ban ott volt a padlo alatt, kovel takarva. Most a padlo meg megvan, a ko is, de a lada az mar nincs.
  • Jó pár évvel ezelőtt én is láttam Tarzánt a "fán" aludni. Ha még mindig folytatja ezt az életmódot, akkor igazán csak tisztelni tudom.
  • Erdekes a rovasiras az "orokmecses" alatt. A falra festett szent Laszlo legendaja meg fenomenalis.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Pestera 6,31 km-re, Magura 6,36 km-re, Zernest (Zarnesti) 8,25 km-re, Sirnea 8,3 km-re, Ciocanu 9,64 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.