Tordai-hasadék - Torockói-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 11 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Torockói-hegység
2004.6.28. Copyright © 2004 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Tordai-hasadék - Torockói-hegység
Székelykő-Észak - Torockói-hegység
Székelykő-Észak - Torockói-hegység (2012.7.23. - 8 kép) 14,88 km-re

Hili-odú vasalt mászóút - Tordai-hasadék 0,35 km-re
Amíg első alkalommal délelőtt, most a lenyugvó nap fényeiben másztam meg a Tordai-hasadék vasalt mászóútját. Különleges hangulata volt a pirosba öltözött szikláknak, a naplementét pedig a via ferrata tetejéből csodálhattam meg. Bár jobban szeretem a napfelkeltét, hiszen az többet tart. :-)
Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 79,91 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 93,77 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.

Kis-Balika-barlang 0,04 km-re
A Balika-barlangok a Tordai-hasadékban, a menedékháztól számítva a negyedik hídnál helyezkednek el, egymással szemben, a bejáratuknál erődítésre épített védművekkel.
Horgásztavak 11,56 km-re. Csürülye községközponttól, illetve az autópályától délre, Alsófüle és Sütmeg között, egy több horgásztóból álló tórendszer található.
Mátyás király szülőháza 23,68 km-re. Itt született Mátyás király, Méhfi Jakab polgár és szőlősgazda házában, 1443 február 23-án.
Református templom 35,45 km-re. Református templom - Visa
Sziklakapu 39,32 km-re. A Havasgáldi-szoros földrajzi bal oldalán, érdemes a sziklák között is barangolni.
Bánffy-palota 23,57 km-re. Bánffy György erdélyi kormányzó építtette 1774-85 között a böblingeni Johann Eberhard Blaumann tervei alapján barokk stílusban.

• A mai nap megtalaltam, otletes a kis magnes, "vakon" kellett tapogatni.
  • En meg jartam itt, amikor a gözos meg fent az erdöben ment. Upsz, ez több mint 20 evvel ezellött volt.
  • A Vojkahavastól visszafele jövet megkerestük ezt a helyet is. Kár, hogy igy elhanyagolták ezt a jobb napokat is megért fürdőt.
  • Korán elment, szegény, mondhatták a temetésen.
  • Elhelyeztem itt a Bardócz1 utazó vakondot, és az Eskimo's Friend The Birdie TB-t.
  • A hősök régi temetője. Annyira régi, hogy már háttérbe szorult, nem is fontos, béke honol, és nem zavar már senkit.
  • Innen kezdtem felfele a SZNM-t egy kodos zimankos december vegi reggelen. Ami az igaz az igaz az elejen nem talaltam , mashol kerestem a kertnel.
  • Már kétszer látogattuk meg ezt a helyet, de még mindig nem sikerült kipróbálni a "zógót". Még vissza kell térjünk tavasszal, hogy lássuk az igazi vízesést.
  • Megtaláltuk, és jót ittunk a forrásból.
  • Hiszen délután 2 és 4 óra között ebédszünet miatt szünetel a látogatás. Sikerült mégis bemenni, és bár gyorsan, de megnézni ezt a csodálatos szász erődített templomot.
  • Egy 60 éves bácsi kívánta, hogy a 60 éves felesége legyen legalább 20 évvel fiatalabb mint ő. És a bácsi hirtelen 80 éves lett.
  • Sajnos innen meg a padok is eltuntek nem csak a viz, mar le sem lehet ulni itt.
  • Mar 2012-ben megtaláltuk. ;-) Szep park, köszi.
  • Én is szénaszoborként találtam leírást róla a neten, de valószínűleg helytelenül használják. A széna a még zölden kaszált, és megszárított növény, leggyakrabban fű.
  • Itt egy kicsit nehezebb dolgunk volt, mert egy párocska éppen ott sütkérezett a kereszt mellett. Kétszer is visszatértünk, mire megürült a hely és nekifoghattunk megkeresni a ládát.
  • Elég korán érkeztem, de mint az elöttem ott járok, a kapukat én is zárva találtam. Átugrani nem akartam, ugyhogy marad majd egy másik alkalomra, valamikor talán még nyitva is lehet.
  • Valoszinüleg elveszett. A rejtök elfogadták a találatot, igy "megtaláltam"-nak jelentjük be.
  • Gyonyoru hely, csak kicsit meredek felfele. De megerte :-).
  • Rég volt ilyen szép hó errefelé.
  • Az oroszhegyi kilátótól jöttem, a lázon keresztül, érdemes ezt a részt is bejárni, akár tavasszal, akár nyáron vagy ősszel. Igaz, csak bringával, vagy gyalogosan lehet megtenni, esetleg off road - de én nem ahhoz a kategóriához szólok - , egy jellegzetes nagy kiterjedésü fennsík.
  • Milyen az a csere-erdő? Olyan, amit cserébe lehet adni?
  • Kellemes kis seta, es a mai nap ez is meglett.
  • Négy évvel ezelőtt jártam ott. Már akkor is csak néhány régi kőkeresztet és egy kitámasztott, kis haranglábat?
  • Nem sikerült megtalálnom.
  • Valószínűleg valaki elvitte.
  • Mikor ott jártam nem figyeltem a halakra. Mivel a Rókapatak ki volt száradva, nem is számítottam halakra.
  • Remélem nem szedtétek le a . jelet, hogy benézzetek mögé ;-) Amúgy a láda ott kell legyen egy sziklarepedésben, mögötte.
  • Talán az idén is, a szeptemberi 2 napos eső, fent havazás, egy ugyanilyen hópárkányt alakított ki a Pelága agyarai és a csúcs között. Ha a hópárkány élén mész, bármely pillanatban leszakadhat.
  • Nehéz volt kilesni, hogy senki ne legyen a környéken.
  • Ott a loresben, az egyik vaskereszt mogott.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Középpeterd (Petrestii de Mijloc) 1,35 km-re, Magyarpeterd (Petrestii de Jos) 2,17 km-re, Felsőpeterd (Petrestii de Sus) 2,85 km-re, Mészkő (Cheia) 3,86 km-re, Szind (Sandulesti) 4,04 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.