Kecskekő - Torockói-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 18 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Torockói-hegység
2008.5.16. Copyright © 2008 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Sziklakapu, sziklakürtő, szfinx - Havasgáldi-szoros
Sziklakapu, sziklakürtő, szfinx - Havasgáldi-szoros (2018.10.12. - 24 kép) 6,08 km-re
Csáklya-kő, Lólyuk-zsomboly - Torockói-hegység
Ponor-víznyelő - Torockói-hegység
Ponor-víznyelő - Torockói-hegység (2006.5.16. - 16 kép) 17,87 km-re

Hili-odú vasalt mászóút - Tordai-hasadék 42,12 km-re
Amíg első alkalommal délelőtt, most a lenyugvó nap fényeiben másztam meg a Tordai-hasadék vasalt mászóútját. Különleges hangulata volt a pirosba öltözött szikláknak, a naplementét pedig a via ferrata tetejéből csodálhattam meg. Bár jobban szeretem a napfelkeltét, hiszen az többet tart. :-)
Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 73,86 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Boli-barlang - Banica 85,15 km-re
A Boli-barlang Petrozsénytól 6 km-re, északra található, azon az úton, mely összeköti Hátszeg vidékét a Zsil völgyével. Itt halad át a Hunyad megye két részét összekötő vasútvonal, mely 66 kanyarral és 8 alagúttal rendelkezik.

Kecskekő vára 0 km-re
Gyulafehérvártól észak-északnyugatra, a Királypataka település északi határában nyúlik a magasba az 1090 m magas sziklapiramis, a Kecskekő. Csúcsán az egyik legrégebbi vár, a nép által Tündér Ilonáénak tartott Kecskekő várának romjai találhatók.
Tordai sóbánya 47,17 km-re. A tordai sóbánya a sóbányászat különleges épségben megmaradt tanúja, Torda egyik legnagyobb, maradandó élményt nyújtó turista látványossága.
Római fürdő 39,45 km-re. Az Erdélyi Érchegység déli részén, Feredőgyógy településen olyan szénsavas források törnek a felszínre, amelyek környezetükben jelentős mennyiségű mészanyagot halmoztak fel.
Rotunda-csúcs 29,15 km-re. Rotunda (Kerek)-csúcs - Verespatak
Erkély-tisztás 21,74 km-re. Az Erkély-tisztás a Torockói-hegység egyik legkedveltebb sátorozóhelye.
Református templom 14,67 km-re. A középkori plébániatemplomot a román korban építették, legkésőbb a XIII-dik században, a fenti adat szerint 1293 előtt, amikor már oklevélben szerepel.

• Milyen szep a Hargita. Genossen die tolle Aussicht, schön das Hargitagebirge.
  • A Nagy-kő-havas csúcsától, a szép őszi napsütésben, átsétáltunk ide a farkához. Ez a rejtés már jobban tetszett.
  • Mar 2009-ben megtalaltam ezt a ladat. Most ujra felkerestem, hogy logolhassam itt is.
  • Csak a helye van. Az emlekmu es a lyuk, meg a haromszog rendben, de a lenyeg hianyzik.
  • Megtalaltuk, miutan a juhaszkutyak kiugattak magukat es odebballtak. Szerencse.
  • Terepet jártam be az államvizsgámhoz, és útba ejtettem a Vityálvárat is.
  • Szinte elhajtott az eső, de szerencsére nem volt tartós. Nagyon tetszenek ezek a borvizes források és környékei.
  • A jelzésről kissé kitérve, megnéztük az ott levő lövészárkokat, majd a jelzésen elértük a 3.-ik bunkert.
  • Ezt nem engedheted meg magadnak Gábor.
  • Lehet, hogy idokozben eltunt, mert elegge fel van dulva ott az erdo. Ujra rejtunk a Bodokon.
  • Egy, a ProTV-ben megjelent szenzáció-hír szerint, a Szováta melletti Répás-tetőn, érdekes jelenséget tapasztalhatunk. Állítólag, egy kisebb domb alján megállítva az autót, a gépkocsi a dombon felfelé kezd gurulni.
  • Boér Imre vagyok Kolozsvárról. 2009 07 20-án 10h 52' 43''-kor (lefényképezett GPS adat) megtaláltam ezt a ládát.
  • Megtalaltad, ez az uj rejtes, bar csak ideiglenes, mert keszulunk attelepiteni biztosabb helyre, es az ervenyes kordinatak vannak fenn. Megtalaltad.
  • Szimpatikus hídacska.Jkgabor járt aznap előttem.
  • Találtam meg annak idején, jól el volt rejtve, vagy csak én voltam a felkészületlen. :) Köszönöm a rejtést.
  • Megtaláltuk Imivel és Zsoltival.
  • A Vargyas-szorost Homoródalmás felől közelítettük meg, egy személyautóval jól járható makadám úton. A barlang védőfalainak még kevés nyoma azért látható.
  • Kezdetként ismerős közeli helyet kerestünk, ahová biciklizve eljuthatunk. A családot lelkesítette megtalálás sikere.
  • Habar az kisse tavolabb van a gps altal jelzett ponttol. A lada helyeben biztos vagyok, de nemigen kerult elo semmi onnan.
  • A telehold világított már, amikor a vár alá érkeztünk. A misztikus fényben valósággal vonzott a szikla tetején magasodó pazar várrom.
  • Csíkmadarason is van egy "kőkorszaki mosógép", az egész környék oda hordja a perzsaszőnyegeket és a csergéket. Azért írom neked, mert tudom, hogy készülsz oda a napokban (?
  • Pedig pofonegyszeru. Azon a sziklan meg egy kecskenek is veszes maszkalni, biztositas nelkul.
  • Könnyen meglett.
  • Történetesen pont ma készültünk a Rétyi Nyírbe, tehát pont jókor jelent meg ez a láda, így megtudtuk csodálni ezeket a kockásliliomokat. Tudtuk, hogy van a Rétyi Nyírben kockásliliom, de nem tudtuk pontoson, hogy hol.
  • Misivel jártunk itt, barátaink ajánlása nyomán. Valóban megérte ellátogatni ide.
  • Meglett. Szép hely, csak sokan flékenyeztek arrafelé.
  • Az út nagyon sáros volt, de ezt feledtette velünk a sok vad megpillantása. Óvatosak voltunk, három lesnél is sikerült lencsevégre kapjuk a beetetett vadakat.
  • Itt GPS nélkül elég bajos a megtalálás. Viszont rengeteg különleges és nálunk ritka fafajták és cserjék vannak.
  • De megint nem jött össze. A másikat megtaláltam.
  • Hát valóban nappal érdemes, mert nagyon szép hely. És öröm látni a békében nyugvó színes koszorúkat.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Királypataka (Craiva) 4,05 km-re, Zagris 4,71 km-re, Lupsény (Lupseni) 4,9 km-re, Poiana Galdei 4,99 km-re, Magura 5,11 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.