Székelykő-Észak - Torockói-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 8 fotó összesen.

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Torockói-hegység
2012.7.23. Copyright © 2012 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Székely-kő - Torockói-hegység
Erkély-tisztás - Torockói-hegység
Erkély-tisztás - Torockói-hegység (2011.9.19. - 6 kép) 10,32 km-re
Szolcsvai-búvópatak barlangja - Torockói-hegység
Szolcsvai-búvópatak barlangja - Torockói-hegység (2006.5.16. - 15 kép) 12,09 km-re
A Szolcsvai-búvópatak barlangja a Torockói-hegységben található egyetlen védett barlang. A Ponor víznyelőnél felszín alá tűnt két patak vize 1214 m felszín alatti út megtétele után 90 méterrel alacsonyabban kerül ismét a felszínre.
Ponor-víznyelő - Torockói-hegység
Ponor-víznyelő - Torockói-hegység (2006.5.16. - 16 kép) 12,97 km-re

Hili-odú vasalt mászóút - Tordai-hasadék 14,91 km-re
Amíg első alkalommal délelőtt, most a lenyugvó nap fényeiben másztam meg a Tordai-hasadék vasalt mászóútját. Különleges hangulata volt a pirosba öltözött szikláknak, a naplementét pedig a via ferrata tetejéből csodálhattam meg. Bár jobban szeretem a napfelkeltét, hiszen az többet tart. :-)
Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 73,64 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 91,74 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.

Székelykő Észak 0,78 km-re
Hogy fent is megmozgassuk a tagjainkat, csekély erőfeszítéssel érdemes elballagni a gerincen dél felé. Majd észak felé, csodálni a panorámát, megtalálni a két hagyományos ládát, és újult erővel vágni neki a lefelé vezető útnak.
Zebernik vára 48,54 km-re. Zebernik várának romjai Borberektől 2,5 km távolságra vannak északnyugatra, a Vincipatak falu feletti Várhegyen.
Bogdánffy-ház 35,59 km-re. Bogdánffy-ház - Petőfi (Avram Iancu) utca 1.
Kétágú templom 36,4 km-re. A kolozsvári Kétágú templom, más néven az alsóvárosi református templom az egykori Külső-Magyar utca, ma 1989 december 21 sugárút 41 szám alatt található.
Bánffy-palota 36,04 km-re. Bánffy György erdélyi kormányzó építtette 1774-85 között a böblingeni Johann Eberhard Blaumann tervei alapján barokk stílusban.
Kőcsorgó 18,76 km-re. A Kőcsorgó pataka, amelynek vizét a rómaiak vízvezetékkel terelték el, ma piciny szurdokon áthaladva egyesül a Rákos-patakkal.

• A gerinczről jövet valahogy csak be-bógeneztünk Csókába. Ahol (mint neve mutatja), már csak csókák élnek.
  • Ott volt alatta, ahogy írja.
  • Visszajövünk majd, de bozótvágó kést és csihányálló kezeslábast is hozunk majd magunkkal, mert most csak a reumánkat kúráltuk a tó mellett, miután megcsodáltuk a tavirózsákat. Jobb sorsra lenne érdemes ez a hely.
  • Megtalaltuk . Annak ellenere hogy tobbszor jartunk mar Gorgeny varanal erdekes volt ujra felmenni.
  • A megtalálást csupán a "skalp" szó segítette és az a megjegyzés, hogy Jenőfalva, huncut rejtés. Habon a cseresznye lett volna, ha még valami apró kincset is találunk ebben a cudar időben.
  • Ott kuksol a sarokban, az uj helyen.
  • A gps természetesen a lezárt kapuhoz irányított. Főleg a tulipánfák körül nagyon sok volt a szúnyog, a bogár.
  • Honismereti túrán találtam meg, teljesen új ruhájában, a Rika várát.
  • Aranyos kis templom. A fű éppen nyakig ért körülötte.
  • Inkabb az unokabatyam kitartasa volt, mert en mar szinte meg voltam gyozodve, hogy beolmott, vagy eltuntettek.
  • Jó szolgálatot tett a segédpont, hanem légvonalban mentünk volna. Visszafele rövidíteni akartunk és ellenkező irányba indultunk.
  • Itt mászkálunk jó ideje a temetőben Jedden, de nem találjuk.
  • Kulcsár Béla szobrászművész síremléke - Dr. Antalffy Endre síremléke - Ajtay Éva festőnő síremléke - Zsigmond Attila festő síremléke - Héjja Sándor színművész síremléke - Hunyadi László színművész síremléke - Nyilka Robert festőművész síremléke.
  • A szikla legszélén még nincs baj. A baj ott kezdődhet, amikor a fényképész még megtoldja a szikla szélét egy fél méterrel, és fényképezőgéppel eltakart szemmel ráhajol a szakadékra.
  • Ennek ellenére, én akkor is REMÉLEM, hogy lesz még itt borvízstrand.
  • Azért remélem, nem lesz itt igazi forradalom, és nem végzem gyűlölt diktátorként :-). Én inkább a játszótér újjászületésére gondoltam.
  • A kis geokrety-et elhoztuk.
  • Megtaláltam. Nem volt a helyén, az oszlopok közötti résbe volt beszorítva, de visszatettem a harang tartó vasra.
  • Jó lenne, ha összejönne. Megígérni nem tudom még, de talán számomra alkalmas lenne március 21-22 vagy március 28-29.
  • Nem egy horzsolás árán jutottunk fel a csúcsra, ahonnan szerintem szép a kilátás, és jelen van a tériszony izgalma is. Körbekutattuk az egész helyet, de sajnos nem talaltunk odút, valószínüleg a favágók kivágták a fát.
  • Komoly mérnöki munka a fém és a fa összehangolása. Jó kilátás nyílik Szovátára.
  • Bemenni ebbe sem tudtam, de felmentem az egyik toronyba, mivel a tetőjavító munkások is ott közlekedtek. Sikerült a harang fölé jutnom, vigyázni kell, mert az utolsó két lépcső feljáró nem a legszélesebb, s ellenzős fejfedő használata sem ajánlott.
  • Annak ellenére, hogy nap mint nap látom, sose voltm eddig itt. Egyszerűen fantasztikus, de nem is lehet azt így leírni, látni kell.
  • A terepgyakorlatunk első napján, népes diáksereg kíséretében. A barlangok nagyon érdekesek, érdemes felmászni idáig.
  • Ha mar ott az ember akkor nagyon konnyu megtalalni, mert egyetlen egy kortefa van az egesz templomkertben.
  • A falu képe ellenben követendő példa minden település számára. Tiszta, rendezett, csupa-csupa virág.
  • Egy korabeli rejtés. Egy kicsit tovább kerestem a kelletténél, így nem a facsonk mögött, hanem előtte bukkantam rá, de így is jó volt.
  • Miután eltöltöttük az időt a Pokolvölgy bejárásával, kevés időnk maradt már sötétedésig. Olvasom az előttem megtaláló Meliék sorait, miszerint ide eljutni egy kis kitérő és egy kis séta volt számukra az erdőben.
  • Hogy részt vehetünk az erdélyi ládászok találkozóján, a Vargyas szorosban. A budapesti BEAC túristaszakoszály két hetes Erdély túrájának egyik csúcspontja volt ez a gyönyörü szurdok, ahol Péter vezetésével olyan helyeket is felkereshettünk, amelyeket magunkban valószinüleg sohasem találtunk volna meg.
  • Kemenceépítéshez való agyagot szedtem innen régebb.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Torockó (Rametea) 1,64 km-re, Torockószentgyörgy (Coltesti) 3,21 km-re, Csegez (Pietroasa) 4,14 km-re, Székelyhidas (Podeni) 4,66 km-re, Bedellő (Izvoarele) 6,37 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.