Dénes István emléktúra - Gódra-karszt | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 10 fotó összesen. >>>
A Dénes István emléktúra 2006 szeptember 9-én, szombaton, a vargyasi kőbányától indult. Majd a Súgólik megtekintése után a Gódra-karszton folytatódott és a Vargyas-szorosban ért véget. Itt, az Orbán Balázs-barlang bejáratánál emléktábla avatásra került sor.
[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Vargyas-szoros
2006.9.7. Copyright © 2006 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Alagút-barlang, Késes-barlang - Vargyas-szoros
Vargyas-szoros (2004.5.1. - 15 kép) 4,94 km-re
(2003-06-15, 2003-08-10, 2004-05-01)
Farkasok ösvénye: Kőcsűr - Csudálókő - Kőmező - Mál-tető
Farkasok ösvénye: Kőcsűr - Csudálókő - Kőmező - Mál-tető (2008.2.23. - 24 kép) 4,96 km-re
A Vargyas-szoros keleti oldalának látnivalói a piros ponttal jelzett Farkas ösvény mentén érhetők el. A Kőaljából indulva átkelünk az új fahídon és rögtön szemben megláthatjuk a piros ponttal jelzett ösvényt, melynek első részét Kőcsűr ösvénynek nevezik.
Kirulyfürdő
Kirulyfürdő (2004.4.1. - 6 kép) 14,67 km-re

Senki tava, time lapse - Csíkszereda 26,77 km-re
Az idő múlása (time lapse), alkonyatkor a Senki tavánál. A háttérben Csíkszereda és a Somlyó hegye látható.
Nyerges via ferrata - Madarasi Hargita 31,01 km-re
Amatőr filmezés a Madarasi Hargitán, a kocsiban kézben tartott, a vasalt mászóúton pedig sisakra szerelt sportkamerával. A Nyerges szikláin másztam először vasalt mászóúton, rendes felszerelésem sem volt még. Itt kattantam be, vagyis rá a sziklára.
Jézus Szíve-kilátó - Gordon-hegy 31,28 km-re
Sárdagasztás a Farkaslaka község feletti Gordon-hegyen, egy borús, február végi délután. A célpont a Pléhkrisztusnak is becézett Jézus Szíve-kilátó.

Ejtőkő 2,77 km-re
Erdővidék népművészetéről híres falujából Vargyasról indulunk, a Vargyas patak völgyén fölfele a Homoródalmási Orbán Balázs barlang irányába, a szurdokvölgy kezdete 13 km-re van a falutól. Közeledve a szurdok bejáratához, attól lennebb a jobb oldalon meredek sziklaoldal emelkedik a magasba, ez a 820 m magas Ejtőkő.
Kolos-tető 41,75 km-re. Az 1246 m magas Kolos-tető a Csíki-havasok egyik mellékgerincén található, a Sándor dombja és a Piricske-tető között.
Tiborc vára 14,51 km-re. Tiborc vára, Bibarcfalvától délre fekvő, Várbükk nevű hegyen épült.
Kőkép 19,53 km-re. A Kőkép elnevezésű kőkereszt Székelyudvarhelytől keletre, a Szarka-kőtől északnyugatra található, a 689 m magas Verőfény-tetőn.
Csíkcsekefalva 33,24 km-re. Csíkcsekefalva Csíkszentmárton ikerfaluja, a főút mellett álló kőkereszt a falu bejáratát jelöli.
Veresszéki borvíz 48,88 km-re. Kászonjakabfalvától 7 km-re a Borvíz patak völgyében található.

• Szep kis hely, megnezem nyaron is. Kiültünk a sarkára és megtaláltuk, a gyerekek nagyon élvezték, nyomul az utánpotlás.
  • Kár hogy ezt a szobrot csak az nézi meg, aki tudja hogy itt van, mert a környék nem éppen lélekemelő gyönyörúség. Hátha egyszer feléled.
  • A taj az fonseges volt az ido az nem.
  • Varjuk a reszleteket.
  • A forgalmas hely miatt jobb este vagy esetleg hétvégén keresni. Köszönöm a rejtést.
  • Ezelött 2 eve egy taltossal talakoztunk itt. The Spirit of?
  • Képzeljék el, hogy én találtam azt a helyet, ahova el van rejtve. És készítettünk egy olyan képet, ahol tartom a kezemben a kombinátot.
  • Ez az a hely, ahol bebizonyosodott, hogy a székely sokszor olyan sincs mint a balkániak. Mert ezt a helyet mi tettük tönkre.
  • Sok Boldog Szülinapot. Jó lett volna, elfértünk volna, a tortát hoztam volna.
  • Szep a kilatas a varosra, ez az uj templomocska is egeszen erdekes.
  • Gyömyörű ez a kápolna. Mi jártuk már itt pár éve, de akkor nem sikerült bejutni.
  • Megtalaltuk Aronekkal. Jo, de forgalmas hely.
  • A Csukás hegységből hazafele jövet, már sötétedéskor, megálltunk egy utolsó ladakeresésre. Bár az uthoz közel van, a hely elég ciheres, tele szúrós bokrokkal, ráadásul kidöntött otthagyott fenyő is nehezíti a terepet, hang aláfestést pedig a magasfeszültségü vezetékek vésztjósló sistergése ad.
  • Pedig úgy örültem, hogy megnézzük élőben is a híres fát, amire annyit szavaztam :) A hely egyértelműnek tűnt, apró kövek és cserépdarabok jelezték, hol lehetett a láda. Kár.
  • A boksák fele menet megkóstoltuk. Feltűnően meleg volt a víz, 16 fok a tábla szerint.
  • Eleg vekonykan csordigalt de azert ennek is a vizet hasznalhatjak azt hiszem.
  • Meglátogattuk Danival és Csongival. Nagyon értékeltékA tó keletkezéséről szóló legenda röviden:Valamikor réges-régen a mai Szent Anna-tó helyén egy magas hegy volt, melynek a tetején vár állott.
  • Nem tudom, hogy kinek volt nagyobb élmény? Nekünk, vagy az asszisztensnőnek?
  • Udvarhelyről hazafele jövet (nehogy túl hamar hazaérjünk) döntöttük el, hogy megkeressük a szfinxet. A vadas üzletben érdeklődtünk a Fertő-nyeregi útról, de csak a Hármas határt tudták.
  • Athelyeztem a ladat mert a kopjafa alatt a juhpasztor megtalalta. Konnyu preda volt akarkinek, neki is.
  • Reggel, még a Kecske-túra előtt, próbáltunk itt rejteni, de a gyergyóremetei ifjúság má javában kereste a kincset, ugyanis kincskereső versenyt rendeztek. Minél több cukorkát kellett megadott időn belül összeszedniük.
  • Mintha en keszitettem volna azt a hoparkanyos fotot. 2 vagy 3 evvel ezelott amikor legeloszor keveredtem a Retyezat sziklai koze egy ugyanilyen honyelv-hoparkany probalt visszateriteni.
  • A frissen lehullt, napsütésben csillogó rozsdaszőnyeg mindent megtett, hogy ne a cél felé, hanem a völgybe szállítson vissza. A homokóra közben pergett.
  • Nyugi. Azt állítják, hogy percek alatt megtalálták.
  • Meglett, jól álcázta a rejtő.
  • Homorodalmas a masodik hazam, Csik utan termeszetesen. Az hogy Haromszekre vetett a sors kereke, egy jo par evtizede, az mar nem szamit.
  • Na ez igen jó hely. Meglett a sötétben könnyebb láthatatlannak lenni.
  • de eggyel megis tobb. Az okumenikus istentisztelet alatt sikerult sunyin, feltunes nelkul bejegyezni magam, meg a templomba is beneztem, szep.
  • Szerintem könyebben meg lehet találni, mint felmászni a csúcsra.
  • A helyet Kingusnak a naplóba.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Vargyas (Varghis) 6,5 km-re, Homoródkarácsonyfalva (Craciunel) 6,75 km-re, Oklánd (Ocland) 7,53 km-re, Homoródalmás (Meresti) 7,65 km-re, Székelyszáldobos (Doboseni) 8,32 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.