Fehér-mező, Patkó-kő - Hagymás-hegység | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 17 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Hagymás-hegység
2011.11.19. Copyright © 2011 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 65 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Patkó-kő - Hagymás-hegység
Patkó-kő - Hagymás-hegység (2005.5.18. - 9 kép) 0 km-re
Fehér-mező - Hagymás-hegység
Fehér-mező - Hagymás-hegység (2005.5.1. - 6 kép) 0,71 km-re
Nagy-Hagymás - Hagymás-hegység
Nagy-Hagymás - Hagymás-hegység (2004.6.15. - 12 kép) 0,78 km-re
Száraz-patak völgye - Hagymás-hegység
Száraz-patak völgye - Hagymás-hegység (2007.9.23. - 9 kép) 1,6 km-re
A Fehérmezőig hátravágódott Szárazvölgyben nagy méretű kőüstöket láthatunk. Ezek egymás felett, lépcsőzetesen helyezkednek el, és keskeny, kanyargó sziklacsatornák kötik őket össze.
Nagy-Teleki-zsomboly 1152/3 - Hagymás-hegység
Nagy-Teleki-zsomboly 1152/3 - Hagymás-hegység (2014.11.27. - 12 kép) 1,62 km-re
A Nagy-Teleki-zsomboly a Nagy-Telek-csúcs észak - észak-keleti oldalában található 1600 m magasságban. A barlang összhossza 57 m, a legnagyobb mélysége pedig 40 m.
Fekete-Hagymás - II. Kukacos találkozó
Fekete-Hagymás - II. Kukacos találkozó (2007.9.23. - 27 kép) 1,86 km-re
A Fekete-Hagymás mészkőtömbjében két barlangot is találunk, a 87 m hosszú Kőtej-barlangot és a 21 m mély Fekete-Hagymás zsombolyt. Ez alkalommal nem kerestük őket.
Kicsi-Bitka - Hagymás-hegység
Kicsi-Bitka - Hagymás-hegység (2005.4.5. - 15 kép) 1,89 km-re
(2005-04-05, 2005-05-01)

Wild Ferenc vasalt mászóút - Kis-Cohárd 7,32 km-re
Amíg első alkalommal többnyire sötétben másztam meg az új vasalt mászóutat, most sikerült nappal bejárni. De így is lekéstem pár perccel a naplementét.
Wild Ferenc-emlékút - Kis-Cohárd 7,34 km-re
Az elmúlt napokban a csapból is ez a hír folyt, végre elkészült és felavatták a Kis-Cohárd délnyugati falán kiépített vasalt mászóutat. Az új útvonal a Wild Ferenc-emlékút nevet kapta, az egykori hegyimentőről, szakíróról, a gyergyószentmiklósi hegyimentő egyesület egyik alapítójáról.
Gyimesi jegenyefenyők - Ilia-tető 12,39 km-re
A Gyimesek egyik kevésbé ismert látványossága a két óriás méretű közönséges jegenyefenyő. Magasságuk 42 m, átmérőjük mellmagasságban 110 cm, illetve 130 cm, becsült életkoruk 200-250 év.

Patkó-kő 0 km-re
A Hagymás hegységben a Fehér mező fölé impozáns sziklafalaival magasodik a Patkó-kő.
Bojzás-forrás 14,16 km-re. A Bojzás-forrás Marosfő pompás bükkerdejének öléből ered, különösen tavasszal vagy ősszel érdemes egy erdei sétát tenni odáig.
Diák Bara János-ház 19,72 km-re. A 125-ös megyei út és az Ambrusok szere felé vezető utca sarkánál található csíkszenttamási háznak különleges, vasajtós padlásablakai vannak.
Rapsonné vára 49,25 km-re. Szovátától keletre, a Hideg-Juhod és Szilas patak összefolyása, valamint a Kápolna-mező fölött, nehezen megközelíthető, szédítő magasságban áll a szépséges tündérkirálynő, Rapsonné vára, egy csodálatosan szép andezit sziklatömbön.
Vármegyehatárjelző kő 33,51 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál.
Pokolláz 49,27 km-re. Székelyudvarhely és Homoród között, az út melletti fasorban van egy kőkereszt, ez jelzi a nárciszréthez vezető letérőt.

• A hamisciprus-erdőt (Chamaecyparis lawsoniana) kísérleti jelleggel telepítették a Hargita megyei Hidegkút település közelébe, tengerszint felett 600 m-re, a bükkerdő szintjének alsó felébe, más fajtákkal keverve. A neten található leírás szerint.
  • Nyakig degedtesek lettunk, korbetapogattuk minden vasful kornyeket, megsem lett meg.
  • Régi kedves helyünk. Sokszor jártunk már itt áztatás céljából, mivelhogy régi hazajáró lelkek vagyunk errefele.
  • Meglett. Szép hely, csak sokan flékenyeztek arrafelé.
  • De sosem figyeltem fel rá, hogy ennyi gömbkő van még a Sárosbükkben. Már most rezervátumnak kellene nyilvánítani ezt a helyet, mielőtt innen is eltűnnek a gömbkövek, mint a Békásból vagy Györgyfalva környékéről.
  • Megtaláltam tegnap délután egy kellemes kutyasétáltatás alkalmával. Furcsa, bár jártam még erre egy néhányszor (Benedek-mezőre menet és jövet), sohase figyeltem meg ilyen szögből a várost.
  • Négy hét után újra itt. Most a Nádas patak völgyéből kapaszkodtunk fel.
  • Ha mar ott az ember akkor nagyon konnyu megtalalni, mert egyetlen egy kortefa van az egesz templomkertben.
  • Az eső zuhogott, a nárciszok illatoztak, nem győztünk betelni a tengernyi nárcisz látványával. Ernyő alól fotózgatva minden zegzugot bejártunk, egészen a Balla tanyáig.
  • Igaz, hogy nem találtam meg, de szép helyre "vitt el" a rejtő. Annak ellenére, hogy itt lakom még sosem jártam itt.
  • Na, itt aztán rendesen fúj a szél. Az ilyen helyeket nevezik szél kapuknak.
  • A kepek es a segitoszoveg segitsegevel(ugyanis egyelore gps nelkul keresek) megtalaltuk.Vigyaznunk kellene, hogy a templomaink es falvaink ne jussanak hasonlo sorsra.
  • A gerincz út még mindig szét van túrva és jó sáros. A fa egyre korhadtabb, de a "láda" még megvan.
  • Na lássuk csak, idáig kiderült rólam, hogy kocaturista vagyok. Istentelen, és egy bukott arkangyal, gonosz kincskereső.
  • A Kis-Nyárád mellett a nyíló tőzikék csodálatosak, valóságos szőnyeget alkotnak. Az eső kitartóan esett, gondoltuk beállunk a kolostor eresze alá :) Köszönjük a rejtést, öröm volt megismerni Vármezőnek ezt a részét is.
  • Ha Mezőgerebenesnél nem térsz le hanem tovább mész, eljuthatsz a Mezőzáhi rezervátumba. Oda viszont május 1 környékén érdemes menni mert akkor láthatod kinyílva a keskenylevelű bazsarózsákat.
  • Azért áruld el nekünk is, mit jelent az I.P.
  • Megcsodáltuk a gólyagyűlést, majd jót ittunk a finom borvízből.
  • A legtalálékonyabb rejtés, amit valaha láttam. Oda aztán garantáltan nem jut eszébe benyúlni senkinek.
  • Pont a múlt héten, csütörtökön voltam a Bánya-patak fejénél. Remélem ma este, vagy holnap már fel tudom tenni a helyet bemutató leírást, fényképeket.
  • Rég készülünk ide, most eljöttünk pár napra. Mesevilág,mit mondjak.
  • Elek apó kúriája most is mesél.
  • Udvarhely és Gyergyo vármegyék határán, jo volt megállni egy ládakeresésre.
  • A gps 2 m-t mutat, a gyanús üreg üres. Sokan jönnek mennek, ezért mi is továbbállunk.
  • Ritka latvany. megeri megallni es megkeresni.
  • Hamarosan ujratelepitjuk. Sajnos elegge kihivo helyen talalhato a lada, de ez van.
  • A tó szépsége túltesz bármelyik Retyezát-beli testvérén. Kis kiránduló társaságunk egyértelműen a Gáles-tavat nyílvánította a hegység legcsodálatosabb tavának.
  • Diplomatikus leszek, mindkettő. A Kisfenyős-kőről több minden látszik.
  • Lenne is egy javaslatom, amit én nem tudok kivitelezni a nagy távolság miatt. Az oldalatokon is szereplő Gelence öregtemplomához akár csak egy virtuális ládát is el lehetne helyezni.
  • Tizeneve jartunk a Kalibaskonel atutazoban, es most ugy dontottunk visszaterunk mert mar akkor rabul ejtett a csodalatos festoi hely. Ez alkalommal 3 napra mentunk lakokocsival.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Trei Fantani 4,54 km-re, Kovácspéter (Covacipeter) 5,53 km-re, Gyilkostó (Lacu Rosu) 6,69 km-re, Balánbánya (Balan) 8,66 km-re, Huisurez 9,03 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.