Nagy-Páring-csúcs | Képek

10241320215761
Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 16 fotó összesen. >>>
Kecske-nyereg, Rudolfshütte - Kürzsa-csúcs - Sztojnica-csúcs - Gemanarea-csúcs - Mundra-csúcs (Nagy-Páring).
[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Páreng-hegység
2020.8.30. Copyright © 2020 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Királyok útja - Ranca üdülőhely
Királyok útja - Ranca üdülőhely (2011.8.14. - 16 kép) 9,17 km-re
Boli-barlang - Banica
Boli-barlang - Banica (2015.9.13. - 20 kép) 21,35 km-re
A fő barlangjárat kiterjedése körülbelül 460 m, a bejárati portál 10 m magas és az alapjánál 20 m széles. A 60-as években a barlangon keresztülfolyó földalatti patak felett hidakat építettek.
Banica-szoros - Banica
Banica-szoros - Banica (2015.9.13. - 16 kép) 21,62 km-re
A körülbelül 250 m hosszú szoros nagyon látványos, hasonlít a Corcoaia-szoroshoz. A feltételezések szerint egy barlangjárat mennyezetének beszakadása révén keletkezett, majd a mészkőben az erozió nyomán alakultak ki a látványos karsztformák.
Muierii-barlang - Páreng-hegység
Muierii-barlang - Páreng-hegység (2003.12.1. - 11 kép) 23,5 km-re
Polovragi-barlang - Kapacina-hegység
Polovragi-barlang - Kapacina-hegység (2003.12.1. - 6 kép) 24,63 km-re
Természetes kőhíd - Banica-kőbánya
Természetes kőhíd - Banica-kőbánya (2015.9.13. - 12 kép) 24,64 km-re
Bár a Banica-kőhíd a falun keresztülvezető úttól nincs messze, a vasútvonalon túl van, ezért megközelítése egy picit körülményes. A Kőbánya-utcán kerülhetünk a vasútvonal mögé, majd a kőbányától pár métert gyalog kell megtenni.
Sura Mare barlang - Kudzsiri-havasok
Sura Mare barlang - Kudzsiri-havasok (2008.9.25. - 60 kép) 37,12 km-re

Boli-barlang - Banica 21,35 km-re
A Boli-barlang Petrozsénytól 6 km-re, északra található, azon az úton, mely összeköti Hátszeg vidékét a Zsil völgyével. Itt halad át a Hunyad megye két részét összekötő vasútvonal, mely 66 kanyarral és 8 alagúttal rendelkezik.
Banica-szoros és Banica-természetes híd 21,62 km-re
Azt írják erről a helyről, hogy csak nagyon kevesen tudnak róla, de ez nem igaz. Valójában a legtöbb túrakedvelő ember hallott már róla, látott itt készített képeket, még ha nem is sikerült mindenkinek ide eljutni. Mivel már a csapból is ez ömlött, ezt reklámozták, én is már évek óta készültem ide eljutni.
Középöv vasalt mászóút - Vasbánya 23,62 km-re
2018 májusában, Vasbányán 2 új vasalt útvonalat adtak át. Mindkettő a Muierilor-barlangot rejtő sziklafal G zónájából indul, a kezdeti szakaszuk közös. A medve szöktetője, vagy ugratója (románul Saritoarea Ursului) függőlegesen visz felfelé. A Középöv vagy Középső Spirál (románul Spirala Medie) az előbbit köti össze a Nagy Spirál vasalt útvonallal.

Mundra-csúcs 0,11 km-re
A Nagy-Páring az Olt és a Zsil szorosai között elhelyezkedő Páring-hegység legmagasabb csúcsa. 2519 m magasságával Románia harmadik legmagasabb csúcsa, a 2544 m-es Moldován- és a 2535 m-es Negoj-csúcs után.
Vidál-tó 5,84 km-re. A Vidál-tó a Galcescu-tó fölött található a Galcescu-katlanban, 1987 méteres magasságban.
Tavak kéménye 5,9 km-re. A Galcescu-katlanból a Plescoaia-nyeregbe, egy piros háromszöggel jelzett ösvény vezet a Tavak kéményén keresztül.
Buta-szoros 44,44 km-re. Buta-szoros
Sztrázsa-csúcs 21,73 km-re. Sztrázsa-csúcs
Grujú-csúcs 0,94 km-re. Grujú-csúcs, románul Varful Gruiu (Gruiul).

• Reggel indultunk a Marosvásárhelyi EKÉ-vel. Szovátán túl vitt a busz.
  • Rettenetesen lepattant hely. Hátha egyszer tényleg történik majd itt is valami csoda, s kellemesebb lesz sétálgatni.
  • Megtaláltuk, két kutyus reménykedve elkisért.
  • Mondtam már, hogy a Hármaskőre a legkényelmesebben a Transz-Gyimes szerpentinein lehet feljutni? Transz-Gyimes :-).
  • A Bánya-patak völgyéből indultam, az Óriások asztalától. Az eredeti elképzelésem szerint ott megebédeltem volna, de sajnos Pista bá otthon felejtette a szalonnát.
  • Megkerestük ezt a geoládát is, a láda könnyen meglett.
  • Igaz sokszor "a szenvedely elszakit a boldogsagtol" igy mondja az enek.
  • Jaj, egy kutya. Az asszony üvölt, a ferfi nevet.
  • Egy korabeli rejtés. Egy kicsit tovább kerestem a kelletténél, így nem a facsonk mögött, hanem előtte bukkantam rá, de így is jó volt.
  • Kerékpárral kerestem fel a helyet, a volt Fenyőke menedékház és a Piricskei letérő közötti Nagyerdő közbirtokosság utjánál tértem le a megyei utról. Eggyébként a Fenyőkével átellenben az ut tulsó oldalán indul a kék sáv jelzés, ebbe értem később bele én is, amelyik a Lucs tőzegláp mellett vezet el, és elvisz a Szentimrei Büdösig, majd tovább egészen Tusnádfürdőig.
  • A magas vízszint miatt, a visszavágott fáknak csak az újonnan hajtott ágait értük el. Sokáig hallgattuk a rigók énekét, néztük a kacsákat, vöcsköket.
  • Az új útnak köszönhetően olyan helyek lettek elérhetőek az átlagember számára is, amelyekért máskor sokat kellett gyalogolni. Én éppen egy vasárnapi nap jutottam el ide, hát a helyzet hasonló a Transzfogarashoz hétvégeken.
  • A turulmadar emlékmű 2006-ban készült, a honfoglalás és hősi halottak emlékére. Elkészültekor nagyon sokan megálltak, és megcsodálták a szép székelykaput, a zsindellyel fedett emlékművet.
  • Előbb a tónál jártunk, onnan jöttünk az oszlopokhoz. Fordítva kellet volna.
  • Húsvét, vasárnap, szép idő. Már egy hónapja készülök erre a túrára.
  • :( pedig annyira keszultunk.
  • Kellemes túrázás alkalmából megkerestük ezt a csodás helyet is. Köszönjük a rejtést.
  • A falban kialakított kapu a megoldás. Azaz egy, a vidékre jellemző, tömör, széles kőfallal keretezett kapu.
  • Senki nem hinné, ha egy dombot rajzolnék egy lapra, és annak a tetejébe egy hófehéren ragyogó kis templomot szép piros tetővel. Pedig ez ilyen.
  • A valamikori, az élet zajától félre eső helyre épített nyaralót. Szép lenne, ha kerülne rá pénz és akarat, hogy méltó otthont adhasson a múzeumnak.
  • Mar majdnem sotetben botorkaltunk lefele az Urmosi Toperol. Kegyetlen direktben innen lejonni, de ugy iranyitottam a csapatot, hogy a barlangokhoz erjunk.
  • Sajna nem leszunk ott.
  • Ezt is megkaptam.
  • Sajnos a kapuk zárva voltak, csak az utcáról nézhettük ezt az impozáns épületet.
  • István bejegyzésének címében feltett kérdés válaszírásra késztetett. Mivel valahol meg tudom érteni a többi turistát, ezért hadd okoskodjak egy picit :-).
  • A VI FerBit alkalmával.Kösz a rejtést,DomsziP.
  • Meg kellett várjam amig kiürült a park melletti terasz. Azután már be lehetett mászni a bokorba.
  • Második próbálkozásra sikerült megtalálni.
  • Még az év első felében hallottam a forgatásról, de akkor ezek szerint még mindig tart. Terveztem is, hogy megpróbálom körbejárni a kráter peremét, és valahonnan felülről benézek, fényképezek.
  • Kozvetlen a forras mellett neztuk vegig, ahogy egy vipera lenyeli az aldozatul esett bekat. Ugyebar a torveny szerint mindig akkor marad a fenykepezogep az autoban, amikor efajta fototema kerul.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsiec (Jiet) 12,97 km-re, Szlatinova (Slatinioara) 13,39 km-re, Tirici 14,72 km-re, Csimpa (Cimpa) 15,12 km-re, Wekerletelep (Rascoala) 15,85 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.