Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 90 fotó összesen. >>>
A Mikula-barlang a Craiasa-völgy központi medencéjében helyezkedik el, a Tataroaia-hegy nyugati lejtőjén. A barlang a Fagului-barlang, a Petit Tibi-zsomboly és valószínűleg a Causii-völgyben eltűnő vízfolyások vízgyűjtője.

Morfológiai szempontból a barlang két emeleti szintre tagolódik az alsó harmadában. Egy alsó, aktív szintre és egy felső, száraz szintre, mely gazdag cseppkőképződményekben. A Mikula-barlang belső, mélyebb része a tavak, vízesések és a nyitott szifonok miatt csak nehezebben közelíthető meg. A barlang jelenleg ismert hossza 7,3 km.
[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Bihar-Vlegyásza
2005.9.21. Copyright © 2005 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Medve-barlang - Kiskoh
Galbena-kő (2006.8.9. - 5 kép) 7,72 km-re
Bárszai-katlan - Bihar-Vlegyásza
Bárszai-katlan - Bihar-Vlegyásza (2007.8.9. - 24 kép) 8,02 km-re
Eszkimó-jegesbarlang, Fekete-barlang, Feneketlen-tó, Bárszai-jegesbarlang, Zapogyei-jegesbarlang.

Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 5,32 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 24,68 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.
A Farok-hegyi bánya Kristályos-barlangja 31,84 km-re
A Királyerdő-hegységben, a Biharrósa közelében található Farok-hegyi bauxitbányában (micsoda érdekes elnevezés), 1987-ben a bányászok véletlenül egy barlangjáratot fedeztek fel. Tele volt kristály alakú mészkőképződményekkel.

Medve-barlang 1,3 km-re
A kiskohi Medve-barlang Európa egyik legszebb, kiépített cseppkőbarlangja. A barlang, a Kőfalvi község, Kiskoh település közvetlen szomszédságában, 482 m magasságban található, és a Nyugati-Kárpátok egyik fő látványossága.
Iker-zsomboly 11,25 km-re. Iker-zsomboly - Elveszett világ
Pozsár-kő 28,73 km-re. Pozsár-kő
Sebesvár 42,61 km-re. Oklevelek szerint a várat a tatárjárás után emelték a Borsa nemzetség parancsára.
Fatemplom 44,84 km-re. Királyhágó nevét 1808-ban említették először az oklevelek, Bucsa néven.
Víz-szája-barlang 13,39 km-re. Víz-szája-barlang

• Viszonylag hamar megtaláltam ma reggel, a Hargita 45 Teljesítménytúra keretében. Köszi a rejtést.
  • Jelentem, hogy mi is jelen voltunk a láda megtalálásánál. A ládát jó egészségben találtuk.
  • Pedig ez olyan galamb, amelyik nem tud elrepülni :-). Igen, gps nélkül egy picit tovább tart a keresgélés.
  • Köszönöm a ceruzát. Nem is tudtam, hogy kimaradt.
  • Egy rövid, péntek délutáni séta alkalmával Harom várát Zsögödfürdõ felõl közelítettük meg. A borvíz csorgója mellõl indultunk jobbra.
  • De geoládát nem találtunk.
  • Augustia római castrum a fenti castrumhoz hasonló lehetett.
  • A hétfői napra ez volt az utolsó megtalálásunk, és ráadásként ez a láda még szűz is volt.
  • Szep kis hely, megnezem nyaron is. Kiültünk a sarkára és megtaláltuk, a gyerekek nagyon élvezték, nyomul az utánpotlás.
  • A telehold világított már, amikor a vár alá érkeztünk. A misztikus fényben valósággal vonzott a szikla tetején magasodó pazar várrom.
  • Nagyon szép őszi nap volt. Kár lett volna kihagyni egy ilyen kirándulást.
  • Az lehet, hogy fergeteges nap volt a rejtonek, de nekem nem. Hogy konnyu helyen van-e ez a lada, azt dontse el a megtalalo.
  • Elindultam. Igazi tengelytoro godrokkel teli uton, hogy atszeljem a haromszeki medencet utban Kezdi fele.
  • Torockói szállásunktól nem messze, rövid bozótos, füves túrát követően érkeztünk a várhoz. A vár szépen megvan tisztítva, érdemes végig sétálni a romok között.
  • A vár a nevét az andezit sziklák között lakó sólymokról kapta. Feltételezés szerint itt fogták a töröknek adóként adott vadászsolymokat.
  • Megtaláltam. Egyáltalán nem nehéz, ha jól megfigyeled a helyet.
  • Áttapogattuk a magasban levő lehetőségeket is. De sajnos semmit sem találtunk ott sem, a fában sem.
  • Nem tudtam róla, hogy Szebenben van egy Petőfi Sándor park. Ellenkező esetben már rég bemutattuk, ismertettük volna a helyet :-).
  • Hmm, ha ez a meleg, milyen a hideg? Csodálatos és hihetetlenül bővizű forrás.
  • Ez a találat is a tegnapelőtt esti városséta gyümölcse. Legközelebb fényképezőgéppel, teli akkuval felfegyverkezve érkezem a helyszínre, hátha a fotózás majd orvosolja az álmosságom.
  • Szombat reggel szép őszi fényben indultunk ki Szentkirályról, a régi szekérúton. A hídat benőtte már a gaz és a fű.
  • Szerintem, ez az egyik legjobb állapotban megmaradt vártemplom Erdélyben.
  • Hogy magunk is gondolkodtunk egy virtuális pont elhelyezésén ezen a helyen. De ha már van itt valodi láda is (nem tudtunk rola) akkor nincs értelme a virtuálisnak.
  • Meg egy olyan hely, ahova nem mentem volna el, ha nincs oda lada rejtve. Jo rejtes.
  • A környéken, peldaul Jedden, Tófalván is megtalálható a sós víz. A katolikus templom tornyában van egy kis múzeum is.
  • A Fekete-völgyön keresztül közelítettük meg a Sasok tavát. A főútról egy kicsit nehezen találtuk meg a letérőt a Fekete-völgyi menedekházig, onnantól viszont már nagyon jól jelzett, piros sáv turista jelzés vezet a Szelek kapujáig.
  • Megtaláltuk a leírás szerint.
  • Nem emlékeztem a segítő információra. Kerestem a tujákban, de aztán mikor előkotortam az infot, megtaláltam szemmagasságban.
  • Szia, örülök, hogy megtaláltad. :) Az első hely az első megtalálónak van hagyva, a második bejegyzést a társam írta, akivel elmentem rejteni.
  • TöBBBször is lengtünk ezen a hídon, mikor jártunk likászni a Szolcsvai búvópatakhoz, a mokanyiczával, majd autóstoppal. Nagyon nagy a dzsuva a híd túlsó lábánal, semmit sem találtunk.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsulest (Giulesti) 0,67 km-re, Biharmagura (Magura) 2,43 km-re, Kiskoh (Chiscau) 2,62 km-re, Felsőfeketevölgy (Valea de Sus) 4,59 km-re, Vasaskőfalva (Pietroasa) 4,86 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.