Secatura-völgyi zsomboly - Bihar-Vlegyásza | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 48 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Bihar-Vlegyásza
2007.9.26. Copyright © 2007 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza
Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza (2005.9.21. - 90 kép) 3,86 km-re
A Mikula-barlang a Craiasa-völgy központi medencéjében helyezkedik el, a Tataroaia-hegy nyugati lejtőjén. A barlang a Fagului-barlang, a Petit Tibi-zsomboly és valószínűleg a Causii-völgyben eltűnő vízfolyások vízgyűjtője.
Szegyesdi-völgy
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza (2007.8.5. - 24 kép) 7,34 km-re

Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 1,46 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 28,32 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.
A Farok-hegyi bánya Kristályos-barlangja 35,54 km-re
A Királyerdő-hegységben, a Biharrósa közelében található Farok-hegyi bauxitbányában (micsoda érdekes elnevezés), 1987-ben a bányászok véletlenül egy barlangjáratot fedeztek fel. Tele volt kristály alakú mészkőképződményekkel.

A Szegyesdi völgy 1,66 km-re
Rendkívül hangulatos patak-völgy Kisszegyesd határában, a patak mentén a forrás felé sétálva egymás után tűnnek fel mellettünk a völgy csodái. Az útikönyvek szerint 26 barlang nyílik a meder két oldalán, és persze akad köztük néhány komolyabb sziklaorom is.
Angyal-tó 47,16 km-re. Anghel (Angyal)-tó - Verespatak
Vízimalom 43,3 km-re. Vízimalom - Sebesvár
Gyanta 48,39 km-re. Gyanta.
Porcika-zsomboly 6,84 km-re. Porcika-zsomboly
Sebesvár 43,98 km-re. Oklevelek szerint a várat a tatárjárás után emelték a Borsa nemzetség parancsára.

• Mint szentgyörgyi lakos sokszor látogattam meg e helyet és annak különböző kiállításait. Most a ládakeresés vezérelt ide.
  • Szuper geoláda.
  • De - ha minden igaz - ott voltam az újrarejtésnél. Szép a várhoz vezető erdei sétány, de még inkább a bércen álló büszke várrom.
  • Nem tudtuk a ket vas hol talalhato, lent-e vagy fent, esetleg oldalt, de vegul meglett.
  • De a jóból sosem elég, igaz? Van bőven még felfedeznivaló Csíkszereda környékén.
  • A nárciszmező most is gyönyörű és illatos, különösen este és hajnalban. Az erdőben a tölgyek és égerfák alatt mindenhol törpe nőszirom.
  • Hogy hol a ló? Hát, ismered a viccet "Születésnapodra egy lovat kapsz tőlem ajándékba.
  • Történelmünk fontos eseményeinek egyik helyszíne, jól esik hogy nincs elhanyagolva, nagyon jó állapotban van. Elég félreeső helyszínen van, ezért valószínü, hogy nem keresik fel nagyon sokan, de miután belenéztem az egykori kohóba, az az érzésem, hogy olyanok is látogatják, akik nem kellene.
  • Bár a Rika erdejébe indultunk, már az út elején a természet csodái megállásra késztettek. Itt hevernek a lábaink előtt.
  • Egyik legszebb erdo.
  • A múzeum 16 óráig volt nyitva, mire ideértünk már zárva volt. A Csonkatorony szépen fel van felújítva, még visszajövünk.
  • Elég rég nem kereste senki, de megvan.
  • A régi ládát nem találtuk, helyén egy másik, 2016-ban rejtett láda van, rengeteg bejegyzéssel. Megjártuk a hegyet is, az feljáró út mellett szépen látszanak a korábbi erődítés sáncai.
  • Bizony egy kamasz, azaz fiatal es elegge sotet, szinte fekete szinu bundaju medvevel neztunk szembe. Alig 70-100 m-re ahogy elindultunk be az erdobe a kuttol.
  • Hogy a kert végében nem csak álcázott rejtés van, hanem ül valaki. úgy éreztük közülünk való, arrébb mentünk, hogy szabadon végezze el tennivalóját.
  • Kérem az új koordinátákat, hogy kijavítsam a jelenlegit.
  • Szep kis barlang, erdekes cseppkovek. Szombatonkent koncert a barlangban, habar szerintem az 50 lejes beugro kicsit borsos.
  • Egy, a ProTV-ben megjelent szenzáció-hír szerint, a Szováta melletti Répás-tetőn, érdekes jelenséget tapasztalhatunk. Állítólag, egy kisebb domb alján megállítva az autót, a gépkocsi a dombon felfelé kezd gurulni.
  • De ha nem keresed sosem bukkansz ra. Koszi.
  • Iza, Zitrom, Tibi, Emese, Laci, Lajcsi, McFly.
  • Itt 2011 oszen Melivel ketten ladat rejtettunk. Mivel legutoljara 2013 oszen talaltak meg, gondoltam, hogy ujra megkeresem a ladat, de mar nem volt sehol.
  • A közelben tanyázik a jeddi juhász. Nem támadtak meg a kutyák?
  • Csurog most is a vízesés elég bőven. Meglepetés volt a sok turista, nem számítottunk rá.
  • Rendben.
  • Ismetlem Meli sorait. Ja es meg valami.
  • Nem találtam meg ezt a könnyűnek tűnő rejtést, pedig kitartóan tébláboltam amíg mindenki megtöltötte a palackjait, és utána lázas kapirgálásba kezdtem. Na de nem baj, visszatérek még ide ásóval és kapával, ha akkor sem sikerül, jöhet a nagyharang.
  • De mit is köszönsz tulajdonképpen? :-).
  • Tényleg jól látszanak az erőd nyomai, kiváncsi vagyok, ha megásnák, mit rejt. A komollói kasztrumhoz hasonlit, csak kisebb.
  • Megtaláltuk, visszaálcáztuk. Jót ittunk a hűs borvízből, Hangyalka és Imecs.
  • Azt hittem mar beirtam, de ugy latszik mellenyultam. Sötétben is lehet keresni.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsulest (Giulesti) 3,2 km-re, Baita-Plai 4,58 km-re, Rézbánya (Baita) 5,68 km-re, Kisszegyesd (Sighistel) 5,79 km-re, Biharmagura (Magura) 5,81 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.