Secatura-völgyi zsomboly - Bihar-Vlegyásza | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 48 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Bihar-Vlegyásza
2007.9.26. Copyright © 2007 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8093 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza
Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza (2005.9.21. - 90 kép) 3,86 km-re
A Mikula-barlang a Craiasa-völgy központi medencéjében helyezkedik el, a Tataroaia-hegy nyugati lejtőjén. A barlang a Fagului-barlang, a Petit Tibi-zsomboly és valószínűleg a Causii-völgyben eltűnő vízfolyások vízgyűjtője.
Szegyesdi-völgy
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza (2007.8.5. - 24 kép) 7,34 km-re

Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 1,46 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 28,32 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.
A Farok-hegyi bánya Kristályos-barlangja 35,54 km-re
A Királyerdő-hegységben, a Biharrósa közelében található Farok-hegyi bauxitbányában (micsoda érdekes elnevezés), 1987-ben a bányászok véletlenül egy barlangjáratot fedeztek fel. Tele volt kristály alakú mészkőképződményekkel.

A Szegyesdi völgy 1,66 km-re
Rendkívül hangulatos patak-völgy Kisszegyesd határában, a patak mentén a forrás felé sétálva egymás után tűnnek fel mellettünk a völgy csodái. Az útikönyvek szerint 26 barlang nyílik a meder két oldalán, és persze akad köztük néhány komolyabb sziklaorom is.
Fehérkő-hasadék 38,07 km-re. Fehérkő-hasadék
Sík-havas 17,93 km-re. Sík-havas
Szentháromság-vízesés 7,03 km-re. Szentháromság-vízesés
Évszázados tölgy 29,23 km-re. Ez az évszázados kocsányos tölgy természeti ritkaság, törvényileg védett faj.
Cotelul Dobrestilor kitörés 15,63 km-re. Cotelul Dobrestilor kitörés.

• A vár a jelzőtábla szerint 100 m-re van, csakhogy 90 m az a Duna vizében. Talán alacsony vízállásnál közelebb lehet kerülni a romokhoz.
  • Nemcsak a vízesés szép, hanem az odáig vezető út is szép. A zöld moha mindent beborított, és ebben a zöld moha szőnyegben rengeteg gombát láttunk.
  • A Hargitától északra, a Libán-tetőtől a Maros-völgyéig tartanak a Görgényi-havasok gerincei. Keletről a Gyergyói-medencéből lehet látni, nyugaton fokozatosan csökken a magassága Szászrégen és a Küküllők-dombvidéke felé.
  • A fű korulbelul nyakig ért, ezért nem volt könnyű megtalálni a forráshoz vezető ösvényt, és ahogy az erdőből kiértünk egy nagy kutya acsargott ránk, de szerencsésen megúsztuk.
  • Egy kis szombati várlátogatás.
  • Remélem, hogy nem sértettelek meg. Ha mégis nem volt szándékos és bocsánatot kérek.
  • Állítólag, amíg 2004-ben 125 helyen gyártottak sört országszerte, addig ma Romániában csak 20 sörgyár van. Pedig a termelés és a fogyasztás 1999 óta a kétszeresére nőtt.
  • Komolyan vesszük a javaslatot. Örvendek, hogy jól szórakoztatok.
  • Szatmárra látogattunk, barátaink gyerekei hívtak lagziba. A templomból gyalogosan sétáltunk át a bulizóhelyre.
  • Ott voltam a rejtesnel.
  • A Málnásfürdőn elrejtett geoládát 2004 november 6-án találtuk meg.
  • A naplemente szinei pedig valodiak, nem Photoshop-beliek.
  • Megtaláltuk. Igaz csak második nekifogásra.
  • Én voltam az elsö.
  • Átvizsgáltuk a szekeret, az étterem hirdetőpaneljét, az oszlopot, a fákat, de semmi. A képeket utólag néztük meg, azóta tuják, virágok vannak a szekér alatt.
  • A sárga kereszt jelszésről tértünk le a kék háromszögre, sajnos nem néztük meg előtte az út leírását (fentről nem jeleztek semmit az úton), emiatt kissé meglepődtünk.
  • Késéssel ugyan, de annál nagyobb izgalommal és örömmel kotortam elő a legigazibb kincsesládát, és a benne rejlő szívhez szóló ajándékot. Köszönöm szépen az Angyalnak.
  • Érdekes rejtés, csodaszép hely.
  • Nem tudunk részt venni.
  • Kicsit lehet hogy ez csalas. A ladat meg akkor talaltam meg amikor nem volt gps-em es nem voltam regisztralva se.
  • Hat igen most mar elindult. Az urmosi Topen felujitottam a 2014-ben elrejtett ladamat, a napokban feltevesre kerul.
  • Még a helyet sem sajnos. Sem egy tábla vagy valami ami segitett volna.
  • Már az Ökörmezőn áthaladva lenyűgözött a táj. Itt haladt át, Mária Terézia idejében, a Máramarost Budapest- Béccsel összekötő postaút.
  • Aki 1,50 mély vigyen kisszéket.
  • Szép kis pihenőhely a forgalmas belvárosban. Csend volt a délutáni forróságban, könnyen meglett.
  • De nem kaptuk meg, lehet hogy eltunt.
  • Egy jó kis tavaszi túrán kerestük meg a Xantusz völgyi ládákat. Gyerekkoromban én is sokat barangoltam ezeken a helyeken.
  • Ez a nap azt hiszem a maszkalase. Mert itt is kellett egy picit, de ez is meglett.
  • Itt is már másodjára próbálkozok. Megvan a kápolna, megvan a hársfa és megvan a kerítés is.
  • Ma delelott vettem eszre, hogy megjelent itt a lada. Ugy inteztem, hogy utam legyen a kozpontba.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsulest (Giulesti) 3,2 km-re, Baita-Plai 4,58 km-re, Rézbánya (Baita) 5,68 km-re, Kisszegyesd (Sighistel) 5,79 km-re, Biharmagura (Magura) 5,81 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.