Secatura-völgyi zsomboly - Bihar-Vlegyásza | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 48 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Bihar-Vlegyásza
2007.9.26. Copyright © 2007 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8093 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza
Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza (2005.9.21. - 90 kép) 3,86 km-re
A Mikula-barlang a Craiasa-völgy központi medencéjében helyezkedik el, a Tataroaia-hegy nyugati lejtőjén. A barlang a Fagului-barlang, a Petit Tibi-zsomboly és valószínűleg a Causii-völgyben eltűnő vízfolyások vízgyűjtője.
Szegyesdi-völgy
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza (2007.8.5. - 24 kép) 7,34 km-re

Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 1,46 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 28,32 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.
A Farok-hegyi bánya Kristályos-barlangja 35,54 km-re
A Királyerdő-hegységben, a Biharrósa közelében található Farok-hegyi bauxitbányában (micsoda érdekes elnevezés), 1987-ben a bányászok véletlenül egy barlangjáratot fedeztek fel. Tele volt kristály alakú mészkőképződményekkel.

A Szegyesdi völgy 1,66 km-re
Rendkívül hangulatos patak-völgy Kisszegyesd határában, a patak mentén a forrás felé sétálva egymás után tűnnek fel mellettünk a völgy csodái. Az útikönyvek szerint 26 barlang nyílik a meder két oldalán, és persze akad köztük néhány komolyabb sziklaorom is.
Emlékmű 22,99 km-re. Emlékmű - Köröstárkány
Szarvaspatak tava 47,35 km-re. Szarvaspatak tava - Verespatak
Porcika-nyereg 7,27 km-re. Porcika-nyereg
Bulz-kő 30,19 km-re. Bulz-kő
Fatemplom 47,37 km-re. Királyhágó nevét 1808-ban említették először az oklevelek, Bucsa néven.

• Esős időben nem csoda, hogy egy kicsit sár is volt, meg csúszott is egy kicsit. De szép a kilátás a tetőről.
  • Sziasztok, nekem sajnos nem fér bele időmbe a szervezés. Mivel részt veszek a városnapok szervezésében, de valószínű, hogy megjelennék.
  • Az út Alsócsernátonból folytatódik Felsőcsernáton felé. Az alsócsernátoni templomtól 5 km-re van Felsőcsernátonon át Ikafalva, ahova földút vezet.
  • Ez aztán tényleg egy szép szimpatikus templom. A freskók gyönyörűek.
  • Ha nem sikerül, majd teszek én, mert előreláthatólag még 3-4-szer megfordulok ott a tábor idején. és megkeresem a fehér-mezei ládát is.
  • Meglett az igazi láda is. Ehhez a ládaoldalhoz hozzzá kell majd írni a viccet a nőkről, az autóról és a 20 centiről.
  • Fényes nappal lévén, két taxisofőr lábatlankodott a gép melletti parkolóban. Meg kellett várnunk, amíg továbbállnak.
  • Jól esik a kristálytiszta hideg forrásvíz annak aki a hegyről jön le, vagy egy utolsó lehetőség a tartalékot feltölteni mielőtt nekivágna a meredek kapaszkodónak.Érdekes, hogy a térképen a Teleajen patak mentén található a forrás, és bár az ösvény egy szakaszon a patakmeder mentén halad, ez a patakmeder teljesen száraz volt, a forrástól alig 10-15 méterre jelent meg a víz a mederben, hogy alább már aránylag bővizü vizesésekkel tarkított patakocskává váljon.
  • Egy km oda, az oda-vissza már két km. Tényleg picit kucifántosak az utcák abban a falurészben.
  • Koszonjuk a rejtest es az ujrarejtest. Nagyon szep hely.
  • Egy fárasztó nap után, minden fáradtságot elfelejtettünk mikor a gyönyörű látvány fogadott a csúcson. A ládikó könnyen előkerült.
  • Egy órai keresés után sem találtuk meg. Pedig majdnem mindent felforgattunk, a nagy hó ellenére.
  • "A székely történelembe belemélyedve végigjártuk a Székely Kálvária útját. Erdély aranykorát és alkonyát éltük át.
  • Rátaláltunk a Tarzán fára, és leültünk mellé mesélni. Még most is ott lennénk, ha nem lehetene olyan jókat úszni a Tóban.
  • Megtaláltuk ezt a ládát.
  • Megtalálták a "szacsvaiak" is.
  • Ez is egy olyan lada, amit mar tobbszor (kb 4-5 alkalommal) megtalaltam mar, nem is vittem gpst. A hely nagyon megvaltozott, de vegul csak megtalaltam azt a fatorzset, amiben kellet volna legyen.
  • Másodszor jártam ott, elöször el is felejtettem miért is mentem a nagy mászkálás közben. Most eszembe jutott, mert könnyebben végigmentem a pályán.
  • Tettunk bele valamit. Kicsit kozel van az uthoz, emiatt konnyu megtalalni.
  • Úgy tűnik, hogy nem tekergek eleget, mert nem ismerem az Vargyas-szoros megnevezett látnivalóit. De tetszett a leírásod.
  • A noteszben is mi voltunk az elsők.
  • Nekem a szappantartónál egy fokkal jobb gépem van, de én is majdnem kizárólag csak dokumentációs jelleggel, céllal készítek képeket. Hogy lássák mások is, hogy miért érdemes elmenni egy helyre, mit kell ott megnézni, és hogyan kell azt nézni.
  • Engem is megkisertett a nagy melyseg a Nagy Boglyarol, hogy onnan repulhessek egyet a nagy semmibe. Ha elmegy a ho a Szaraz-volgyet kimaszhatnank, voltam rajta tobbszor is, egy-ket ugrato de jarhatoak.
  • Nem volt szerencsénk, nem tudtunk bejutni. A víz csordogál, a kapu zárva.
  • Sajnos nincsen meg. Mindahogyan irtak masok, mi is csak az ures& facsutakot talaltuk.
  • Egy kis keresgélés után kiástuk, viszont az üveg nem volt üres, és ráadásul sajnálatos módon még nem is borral volt tele, hanem vízzel.
  • Ott a loresben, az egyik vaskereszt mogott.
  • Erdemes megállni, és felkeresni ezt a kis parkot. Jó példája, hogyan tudja egy kis falu megbecsülni értékeit.
  • Elég sokáig kerestem, de aztán megkerült. Mindenkinek ajánlom Brassó városát megnézni.
  • A tusnádfürdői EKE-tábortól, reggel 5 órától, 125 km-t buszoztunk Bustényig majd innen gyalog a Molnár (Morarul) völgyön jutottunk fel az Omul csúcsra. Visszafelé a Szarvas (Cerbului) völgyön ereszkedtünk le Bustényig.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsulest (Giulesti) 3,2 km-re, Baita-Plai 4,58 km-re, Rézbánya (Baita) 5,68 km-re, Kisszegyesd (Sighistel) 5,79 km-re, Biharmagura (Magura) 5,81 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.