Secatura-völgyi zsomboly - Bihar-Vlegyásza | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 48 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Bihar-Vlegyásza
2007.9.26. Copyright © 2007 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8093 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza
Mikula-barlang - Bihar-Vlegyásza (2005.9.21. - 90 kép) 3,86 km-re
A Mikula-barlang a Craiasa-völgy központi medencéjében helyezkedik el, a Tataroaia-hegy nyugati lejtőjén. A barlang a Fagului-barlang, a Petit Tibi-zsomboly és valószínűleg a Causii-völgyben eltűnő vízfolyások vízgyűjtője.
Szegyesdi-völgy
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza
A Csodavár körútja - Bihar-Vlegyásza (2007.8.5. - 24 kép) 7,34 km-re

Fekete kövek vasalt mászóút - Bihar-hegység 1,46 km-re
A Fekete-kövek nevű szikla a Bihar-hegységben, a Bihar-hágó közelében, attól nyugatra található. Érdekes, hogy a helyiek (ha jól értettem) nem ismerik ezt a nevet, hanem a Piatra Buna (Jó-kő) elnevezést használják a látványos sziklavilágra.
Czárán Gyula-cseppkőbarlang - Mézged, Királyerdő-hegység 28,32 km-re
A Czárán Gyula-cseppkőbarlang Mézged falu területén, Belényestől 22 km-re északra található, a Királyerdő-hegységben. Egyik első turisztikailag kiépített barlangunk, feltárása Czárán Gyula barlangkutató és turisztikai szakíró nevéhez fűződik.
A Farok-hegyi bánya Kristályos-barlangja 35,54 km-re
A Királyerdő-hegységben, a Biharrósa közelében található Farok-hegyi bauxitbányában (micsoda érdekes elnevezés), 1987-ben a bányászok véletlenül egy barlangjáratot fedeztek fel. Tele volt kristály alakú mészkőképződményekkel.

A Szegyesdi völgy 1,66 km-re
Rendkívül hangulatos patak-völgy Kisszegyesd határában, a patak mentén a forrás felé sétálva egymás után tűnnek fel mellettünk a völgy csodái. Az útikönyvek szerint 26 barlang nyílik a meder két oldalán, és persze akad köztük néhány komolyabb sziklaorom is.
Református templom 46,34 km-re. Református templom - Verespatak
Angyal-tó 47,16 km-re. Anghel (Angyal)-tó - Verespatak
Porcika-zsomboly 6,84 km-re. Porcika-zsomboly
Ponor-rét 8,74 km-re. A Pádisi-fennsík egyik legszebb tája a Ponor-rét.
Campeneasca-barlang 14,64 km-re. Campeneasca-barlang

• Elég sokan sétálgattak a környéken. Aztán sikerült megtalálni, bejegyzést írni feltűnés nélkül.
  • Harisnya? Khmm, lepedőt akartam mondani.
  • Szemünk szánk tátva maradt a tetőn. Meseszép kilátás fogadott.
  • A kútat és környékét rendben tartják, a vize nagyon finom, érdemes felkeresni. Meglepő, hogy milyen gyenge a hozama a forrásnak, de annál jobb ízü.
  • Gyonyoru kornyek, eredetileg a Vargyas szorosba keszultunk, de mielott odaertunk volna rengeteg erdekes hellyel, meg latnivaloval talalkoztunk.
  • Gábor, tudom mennyire szereted ezeket a rejtéseket - hát, szívesen.
  • Ha mar Tusnadfurdo, akkor legyen borviz. Ezen borvizzel is tobbet tudok.
  • Tudok terkepet is mellekelni, Banyai Janos keszitette. Mar vagy ket eve keszulok enis megkeresni, valahogy nem jutott meg ra ido.
  • Itt van a helyén.
  • A Homorodok menterol ezt is begyujtottuk, igaz van meg mit keresni itt is es mashol is. De ez a szep benne.
  • Bereck kozeleben vannak meg kenes furdok, Martonosban, allitolag valamelyest feljavitva. Most is szoktak oda jarni a reumasok.
  • Na, ez aztán tényleg szépen meg van csinálva. Az idevezető utat Kaca felől nem ajánlom, egyrészt eléggé rossz, másrészt meg sok útelágazásnál semmi tábla.
  • Seb látható, de az öreg hárs nem sinylette meg a dolgokat. Templom és környéke megint ápolt, remélhetőleg igy is marad.
  • Érdekelne a Málnavész sziklája és a Csicsói Hargita közötti szakasz. Egy darabig én is elmentem, egészen odáig, ahol véget ér az erdőkitermelő út, és kezdődik az erdő.
  • Kolozsvári húsvétolás után jöttünk ki a várhoz. Figyelmeztettek, hogy tönkre tették az utat az autópályát építõ kamionok, de hogy ennyire.
  • Hogy csináljátok? Amíg más rendes ember hétfőn dolgozik, ti kirándultok és sorra látogatjátok a templomokat.
  • Érdekes, hogy vannak olyan rejtések, amelyeket a gazdájuk soha be nem jelentett sehol. És aztán mégis, valamikor, valahol, valaki rábukkan egy ilyen ládára.
  • A Kalibáskő vendéglőnél hagytuk az autókat. Onnan gyalogoltunk-szánkóztunk le a Kalibáskőig.
  • De visszajon.
  • Megtaláltuk Bálinttal és Misivel. Volt némi probléma az elején, mert rossz koordinátákkal operáltunk, de néhány telefon után megoldódott a gond.
  • Szerintem könyebben meg lehet találni, mint felmászni a csúcsra.
  • Mert a papbacsit ismerjük, hanem ez egy erdekes kis települes. üdv.
  • A bánya után kerestem meg ezt a ládát. Ez is megvan.
  • Megtaláltuk, és csatlakozva az elöttünk szólókhoz akik nem jegyezték még be a találatukat, valóban hideg - sőt március 23hoz képest nagyon hideg van.
  • Nem volt konnyu megtalalni.
  • Ezt nem értettem.
  • Sajnos a tapasztalat azt mutassa, hogy ha egyszer egy notesz elázott, akkor annak annyi. Nem segít már rajta a jóakarat és senki sem fogja órákat szárítani.
  • A rókával kapcsolatosan, én úgy tudom, hogy ha keresi az ember kozelseget akkor veszett. Lehet, hogy maskepp van de en igy tudom, ha valaki tud pontosabbat akkor arra en is kivancsi lennek.
  • Én oda születtem. nem kellett megtalálnom :-).
  • Köszönjük a rejtést.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Zsulest (Giulesti) 3,2 km-re, Baita-Plai 4,58 km-re, Rézbánya (Baita) 5,68 km-re, Kisszegyesd (Sighistel) 5,79 km-re, Biharmagura (Magura) 5,81 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.