A parajdi sóbánya és Sóháta | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 12 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Kirándulás - Hargita-hegység
2004.7.31. Copyright © 2004 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 65 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Sóhát és Sószoros Parajd
Pakulárkő - Görgényi-havasok (2011.6.8. - 8 kép) 7,79 km-re
Likaskő - Korond
Likaskő - Korond (2007.11.5. - 6 kép) 12,38 km-re
A Likas-kő Korond közelében, egy út melletti tisztáson található, mellette négy sír van. A konglomerátum sziklatömb közepén egy szabályosan kifúrt, kerek vagy szívalakú lyuk látható.
Iszulyka völgye - Bekecs-tető
Iszulyka völgye - Bekecs-tető (2010.8.15. - 12 kép) 14,48 km-re
Kalonda-tető
Kalonda-tető (2006.5.21. - 16 kép) 15,53 km-re

Hőlégballon parádé 2015 - Vármező 16,57 km-re
Az idén tizedik alkalommal szervezték meg a Hőlégballon parádét Vármezőn. Sajnos az idő csak szombat reggel és este kedvezett a repülésre.
Jézus Szíve-kilátó - Gordon-hegy 19,56 km-re
Sárdagasztás a Farkaslaka község feletti Gordon-hegyen, egy borús, február végi délután. A célpont a Pléhkrisztusnak is becézett Jézus Szíve-kilátó.
Nyerges via ferrata - Madarasi Hargita 35,43 km-re
Amatőr filmezés a Madarasi Hargitán, a kocsiban kézben tartott, a vasalt mászóúton pedig sisakra szerelt sportkamerával. A Nyerges szikláin másztam először vasalt mászóúton, rendes felszerelésem sem volt még. Itt kattantam be, vagyis rá a sziklára.

Sóhát és Sószoros 0,02 km-re
Parajd belterületétõl délnyugatra fekszik a Sóhát 8 hektár kiterjedésű természetvédelmi területe, legmagasabb pontja a Sóhegy (576 m). A területen halad keresztül a Korond-patak, amely változatos formákat, látványos sóalakzatokat, sószurdokot, sószorost hozott létre.
Szent József katolikus templom 43,46 km-re. A segesvári Szent József római katolikus templom 1896-ban épült, a lebontott domonkos apácák templomának helyén.
Katolikus templom 24,85 km-re. Székelyhodos községközpont, Marosvásárhelytől 22 km-re északkeletre, Szászrégentől délkeletre található.
Jézuskiáltó 27,69 km-re. Jézuskiáltó - Székelykeresztúr
Bereczki-ház 9,2 km-re. Küsmöd egyik érdekes látnivalója a Fő utcán található Bereczki-ház, vagy Csitkós ház, ahogy becézik.
Déli kilátópont 44,5 km-re. A kirulyfürdői diáktábor déli végétől egy szekérút fordul hirtelen jobbra és vissza.

• Arra sétálván felfigyeltünk a nagy reklámtáblára, ott biggyesztett a kirakatban. Nem hagyhattuk ki ezt a lehetőséget.
  • Köszi a rejtést. A strandra sajnos nem volt idő.
  • Szép várhely, helye hasonlít a csíkrákosi Pogányvárra és a csíkcsicsói Csicsóvárra. A felújított erdőkitermelő út szélén tábla jelzi a letérést a vár felé.
  • A pünkösdi róza virágzik most ott?
  • Az északi láda leszedését követően találtuk meg a déli ládát. Jó ötlet volt ide hagyományos ládát telepíteni.
  • Ha arra gondolsz, hogy mi van a segítség képen, azt hiszem ha jól megfigyeled látszik. Szerintem eléggé egértelmű.
  • Útban a Csalhó felé egy rövid kitérőt tettem a Kis-Cohárdra. Mivel a kilátóponthoz nagyon közel volt ez a láda, gyorsan felkerestem.
  • A fallal körülzárt templom ódon hangulata lenyűgöző. Az udvarban talált dió-ebéd jól jött.
  • Gábor, tudom mennyire szereted ezeket a rejtéseket - hát, szívesen.
  • Tavaly költöztünk a faluba ma kerítettem időt a keresésre. Jó rejtés, szép kilátással.
  • Érdekes, hogy vannak olyan rejtések, amelyeket a gazdájuk soha be nem jelentett sehol. És aztán mégis, valamikor, valahol, valaki rábukkan egy ilyen ládára.
  • Köszönjük a rejtést.
  • Jártam még itt, láttam már a templomot, ezért míg Péter kívülről a templomot fényképezte, én hamar szétnéztem az ajtó mögött, pontosabban tapogattam és meglett az eredménye. Mire Péter jött, már vissza volt rejtve, hogy ne fosszam meg a keresés lehetőségétől.
  • Sikeresen megtaláltuk még a gps nélkül is, amely épp útközben mondta fel a szolgálatot. Fent a tetőn aznap nagy volt a forgalom, a csiki ekésekkel találkoztunk.
  • Mint mar mondom nincs gond, en tevedtem mint a datummal, mint a Szallassal. Neked semmi hibad nincs.
  • Jó 40 éve nézem ezt az üreget. Most be is másztam, végre.
  • Könnyen megtaláltuk, elemlámpával.
  • Megtaláltuk , mi innen indultunk a Székely Nagy Kincskeresésre ..
  • Kellemes hetveget toltottunk a Sugo-barlangnal-ban, a lada is konnyen elokerult. A Roka-terembeli lada sajnos szamomra elerhetetlennek bizonyult.
  • A menedékházaktól felfelé már érzékelhető volt a fákra tapadt zúzmara, a tetőn pedig csodaszép alakzatok vártak minket. Tényleg szokatlan a nyílt téri kőkupac, de eddig még szemlátomást nem fedezték fel rosszakarók.
  • Úgy néz ki, hogy a hullámok elköltöztek, de a láda nélkül.
  • Szerencsére ismerem a várat, igy egyből megtaláltam. Igaz, egy jót kellett mászni, de megérte.
  • Szegyesd volgyeben kozel 100 barlang talalhato, sokak szamara szerencsere nincsenek kijelolve. Az ottlakok segitsegevel lehet megtalalni nehanyukat.
  • Délután 5 órakor indultam a Libán-tető felől. Érdemes viszont korábban indulni, hiszen így pont annyi időm volt, hogy oda-vissza meg tudtam járni az utat.
  • Kérem az új koordinátákat, hogy kijavítsam a jelenlegit.
  • A tulso oldalrol 2 pad kozott oszlop es fej. De nem irtatok, hogy nagyitoval kell nezni a segito kepet.
  • A IX. Teleki Samu emlék és teljesítménytúrából hazafele menet látogattuk meg a kastélyt meg a fölötte levő várat.
  • Ez tényleg hozzá tartozik a kereséshez. Csak magamon nevettem amint félcipőben, utcai ruhában és munkaidőben) bujkáltam a bozótban.
  • Megtaláltam. Nem volt a helyén, az oszlopok közötti résbe volt beszorítva, de visszatettem a harang tartó vasra.
  • Körbejártuk a valóban hatalmas Székelyvarságot több-kevésbé, a vízesés is szép élmény.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Parajd (Praid) 1,4 km-re, Alsósófalva (Ocna de Jos) 1,89 km-re, Felsősófalva (Ocna de Sus) 3 km-re, Illyésmező (Iliesi) 4,65 km-re, Atyha (Atia) 6,13 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.