Sura Mare barlang - Kudzsiri-havasok | Képek

Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 60 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Barlang - Kudzsiri-havasok
2008.9.25. Copyright © 2008 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 66 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Természetes kőhíd - Banica-kőbánya
Természetes kőhíd - Banica-kőbánya (2015.9.13. - 12 kép) 12,86 km-re
Bár a Banica-kőhíd a falun keresztülvezető úttól nincs messze, a vasútvonalon túl van, ezért megközelítése egy picit körülményes. A Kőbánya-utcán kerülhetünk a vasútvonal mögé, majd a kőbányától pár métert gyalog kell megtenni.
Banica-szoros - Banica
Banica-szoros - Banica (2015.9.13. - 16 kép) 15,5 km-re
A körülbelül 250 m hosszú szoros nagyon látványos, hasonlít a Corcoaia-szoroshoz. A feltételezések szerint egy barlangjárat mennyezetének beszakadása révén keletkezett, majd a mészkőben az erozió nyomán alakultak ki a látványos karsztformák.
Boli-barlang - Banica
Boli-barlang - Banica (2015.9.13. - 20 kép) 15,79 km-re
A fő barlangjárat kiterjedése körülbelül 460 m, a bejárati portál 10 m magas és az alapjánál 20 m széles. A 60-as években a barlangon keresztülfolyó földalatti patak felett hidakat építettek.
Zejku-barlang - Retyezát-hegység
Zejku-barlang - Retyezát-hegység (2007.6.9. - 47 kép) 33,75 km-re
A Zejku-barlang a helybéliek által már régebbről ismert, egy Zejku nevű rabló nevét viseli, aki itt rejtőzködött. A legenda szerint bátor erdészek megrozsdásodott puskákat találtak a kürtő tetején, miután egy hatalmas fatörzset állítottak neki, annak megmászására.
4-es számú barlang - Szkorota-szoros, Retyezát-hegység
4-es számú barlang - Szkorota-szoros, Retyezát-hegység (2007.6.8. - 16 kép) 34,13 km-re
A 4-es számú barlang a Szkorota-szorosban található, bejárata könnyen megközelíthető. A bejárati teremből nyíló kapu után a járat összeszűkül, majd egy nagyobb terembe torkollik.
5-ös számú zsomboly - Nagy Szkokul-szurdok
5-ös számú zsomboly - Nagy Szkokul-szurdok (2007.6.8. - 17 kép) 34,38 km-re
Az 5-ös számú zsomboly a Nagy Szkokul-szurdokban található. Bár csak néhány száz méterre van a Román-Zsil völgyétől, mivel viszonylag magasan található a patakmederhez viszonyítva, megközelítése elég körülményes.

Krivádiai-szoros 8,91 km-re
A Krivádiai-szoros a Banica községközponthoz tartozó Krivádia falu mellett található. Megközelítése körülményes, bejárása végig a patakmederben történik, a legszűkebb részén derékig érő vízben.
Banica-szoros és Banica-természetes híd 15,5 km-re
Azt írják erről a helyről, hogy csak nagyon kevesen tudnak róla, de ez nem igaz. Valójában a legtöbb túrakedvelő ember hallott már róla, látott itt készített képeket, még ha nem is sikerült mindenkinek ide eljutni. Mivel már a csapból is ez ömlött, ezt reklámozták, én is már évek óta készültem ide eljutni.
Boli-barlang - Banica 15,79 km-re
A Boli-barlang Petrozsénytól 6 km-re, északra található, azon az úton, mely összeköti Hátszeg vidékét a Zsil völgyével. Itt halad át a Hunyad megye két részét összekötő vasútvonal, mely 66 kanyarral és 8 alagúttal rendelkezik.

Komárnyik-bauxitbánya 1,7 km-re
Fégyér falutól a Fundatura Ponorului tanyavilág felé tartva, körülbelül az út felénél található az egykori, felhagyott Komárnyik-bauxitbánya.
Galcescu-tó 41,47 km-re. A Galcescu- vagy Calcescu-tó a Páring-hegység legnagyobb glaciális tava.
Zergebak-tó 24,49 km-re. Zergebak-tó
Kapu-tó 29,06 km-re. Kapu-tó, románul Lacul Portii, Taul Portii.
Sztenisóra-tó 28,04 km-re. Sztenisóra-tó (Esztena-völgyi-tó).
Macska-nyereg 47,55 km-re. Macska-nyereg, románul Saua Matului.

• Kikerics nézőbe jöttünk. Hó borít még majdnem mindent.
  • Pedig néhol jól jött volna, nem mondom.
  • Sajnos, a kornyekbeli kis park nagyon rendezetlen, nem melto a vertanuinkhoz.
  • A Szent Anna-tó-tól visszajövet úgy döntöttünk, hogy megállunk és szétnézünk Tusnádfürdőn is. A borvíz finom volt, hasonlít a csikszentkirályira.
  • Nincsenek világörökségeink, csak világörökségi helyszíneink. Az emberiségnek egyetlen kulturális és természeti öröksége van.
  • Több mint 2 órás keresés után sem kaptuk meg a ládát. A hely gyönyörű és nagyon sok vad van.
  • Komoly mérnöki munka a fém és a fa összehangolása. Jó kilátás nyílik Szovátára.
  • Egy kis fejtörés után. De nem olyan, mint a Súgó barlagnál.
  • Egy kis erdővidéki vártúra alkalmával, egy kis séta az erdőben.
  • Talán az idén is, a szeptemberi 2 napos eső, fent havazás, egy ugyanilyen hópárkányt alakított ki a Pelága agyarai és a csúcs között. Ha a hópárkány élén mész, bármely pillanatban leszakadhat.
  • Azért a térképért fizetnek is keményen. Több száz euróba kerül nekik, ennyit fizetnek a Maptimize-nek.
  • Megtaláltuk. Köszönjük.
  • Hát nem a fákkal volt gond, a GPS jól működött. Sok fa alatt-mellett tapogatóztam és már majdnem feladtam amikor a a megjelölt helytől 1 m-re ráléptem a ládára.
  • Mi meg ujratelepites elott megtalaltuk.
  • Megnéztem a videót, nem semmi :-). Azon nyomban eszembe jutott, hogy ezt meg kell írjam Nektek.
  • Nem tudunk menni. Udv.
  • Nehéz volt megtalálni, a nagy bozót miatt.
  • Mi a majus 2-ot neveztuk ki kirandulo idonek. Vasarhelyre mentunk az allatkertbe, jatszoterre.
  • Igen, de kézmosás előtt el kell dönteni, hogy várod majd a szerencsét, vagy nem.
  • Torony van, eső nincs, villám nincs, kapu itt is zárva. Ehhez se férünk ma hozzá, hát akkor gyerünk tovább oda, ahol nyitott kapukat döngethetünk.
  • Újra itt van a csapat a Paphegyen. Meseszép most is.
  • Utolag meg egy kerdes. Tepo, Tope vagy Tepej a helyes most Alsorakos eseteben?
  • Erdekes a rovasiras az "orokmecses" alatt. A falra festett szent Laszlo legendaja meg fenomenalis.
  • Tekintve, hogy holnapig még csak 15 perc van, valahogy kibírom na :-).
  • Nagyon tetszik a találkozó ötlete. Sajnos mi nem tudunk részt venni, mert nagy lakásfelújításban vagyunk és ez minden energiánkat és pénzünket felemészti.
  • Megtaláltuk. Köszönjük.
  • Ez egy szepen helyrehozott kuria. Jelenleg lakatlan, de kozdolgokra is berbe szoktak adni.
  • Pál Zoltán kollégámra és tanítványainkra akik menedzselik a Sószorost (is). És igenis fizessenek a látogatók, nem drága és szokjuk meg, hogy ha valamit rendben akarunk tartani az pénzbe kerül.
  • Sokat változott a kereszt és környéke, miután megrenoválták az épületet. Mint erdélyi magyar, megrökönyödve láttam a kereszt földszintjén levő kiállítást.
  • Megtaláltuk, sajnos a logbook lassan betelt.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Ohábaponor (Ohaba-Ponor) 0,48 km-re, Fégyér (Federi) 1,56 km-re, Ponor 2,59 km-re, Mezőlivádia (Livadia) 4,04 km-re, Puj (Pui) 4,51 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.